A Pannon, a T-Mobile és a Vodafone ismételten felhívta rá a figyelmet, hogy továbbra is magas azoknak a visszaéléseknek a száma, amikor a mobilszolgáltatók ügyfeleit ismeretlenek telefonon különböző okokkal - például nyeremény ígéretével - keresik meg, és érvényes feltöltőkártya-kód bediktálását kérik. A csalók több esetben magukra a mobilszolgáltatókra hivatkoznak, vagy a mobilszolgáltató vezetőjének adják ki magukat.
A három hazai mobilszolgáltató arra kéri ügyfeleit, hogy érvényes feltöltőkártya-kódot soha, semmilyen okból másnak - főként ismeretleneknek - ne adjanak ki. Ugyanígy az idegenek által megadott hívószám kártyás egyenlegét nyeremény ígérete miatt vagy bármely más okból elektronikusan ne töltsék fel.
A Magyarországon elszaporodott visszaélés-típus során az elkövetők a kódot kicsalva vagy különféle ígéretekkel az ügyfelet másik hívószám feltöltésére rábírva az érintetteknek kárt okoznak, az önként átadott információkkal visszaélnek. Ilyen esetekben az okozott kárért a mobilszolgáltatók felelősséget nem tudnak vállalni.
A mobilszolgáltatók javasolják: amennyiben bárki hasonló megkereséssel találkozik, vagy az átadott feltöltőkártya kódjával mégis visszaéltek, mielőbb tegyen feljelentést a lakóhelye szerinti rendőrségen.