A CA biztonsági cég és a The Strategic Counsel arra volt kíváncsi, hogy a vállalati felhasználók körében miként változott a különböző belső és külső fenyegetettségek megítélése, valamint azok kezelésének módja. A vizsgálatokból számos érdekesség derült ki, amelyek alátámasztják az IT biztonsági cégek, illetve szakértők azon álláspontját, miszerint a vállalatokon belüli kockázatokat igencsak komolyan kell venni.
A felmérés készítői vállalati informatikai és műszaki vezetőket valamint IT biztonsági felelősöket faggattak arról, hogy az elmúlt évben milyen veszélyforrásokkal, illetve támadásokkal találták magukat szemben. A megkérdezettek 44 százaléka elmondta, hogy az elmúlt 12 hónap során észleltek belső fenyegetésekre visszavezethető biztonsági incidenseket. (Ugyanez az arány 2006-ban 42 százalék, míg 2005-ben mindössze 15 százalék volt.) A felmérésben résztvevők 34 százaléka szenvedett el olyan támadásokat vagy incidenseket, amelyek bizalmas információk elvesztéséhez járultak hozzá. Ebben a tekintetben - a 2006-os adatokhoz képest - 10 százalékos növekedés figyelhető meg.
A vállalatokat kívülről fenyegető veszélyek, illetve kockázatok tekintetében javulás történt. A megelőző időszakhoz képest csökkent a vírusfertőzések és a hálózati támadások száma. A szolgáltatásmegtagadási (DoS) támadások kapcsán is biztató eredményekkel szolgált a felmérés, ugyanis ezek száma is mérséklődött.
Lina Liberti, a CA Security Management alelnöke szerint az IT biztonságért felelős személyek által azonosított biztonsági incidensek közül a legnagyobb aggodalomra a belső fenyegetettségek adnak okot. Liberti hangsúlyozta, hogy a külső támadások természetesen napjainkban is léteznek, de úgy vélte, hogy ezek felismerésével és megakadályozásával kapcsolatban a biztonsági szakemberek már magabiztosabban képesek fellépni.
Miközben a szakemberek igyekeznek megelőzni a károkat, aközben a felhasználók úgy érzik, hogy mindez nem elegendő. 72 százalékuk szerint a kereskedők nem költenek elegendő pénzt az online biztonságra. Majdnem 70 százalékuk szerint a kormányzati szerveknek, és 58 százalékuk szerint a pénzügyi intézményeknek is többet kellene tenniük a vásárlók biztonságának érdekében. Liberti úgy látja, hogy a vásárlók nem bíznak az online tranzakciókban. Megjegyezte, hogy a biztonsági szakemberek tisztában vannak a folyamatosan változó fenyegetettségekkel, és pontosan tudják, hogy a munkájuk egy soha véget nem érő küzdelem.