Minden második megkérdezett ajándékkal lepi meg a kedvesét, minden negyedik moziba viszi, néhány százalék pedig saját kezűleg készít ajándékot - de senki sem tervezi, hogy SMS-ben, vagy chat üzenetben köszönti a párját.
A Vodafone által 2013-ban készített hasonló felméréshez képest az ajándékot adók aránya csökkent (74 százalékról 50 százalékra), míg a vacsora meghívásban gondolkodóké 19 százalékról 24 százalékra nőtt.
A megkérdezettek 27 százaléka tartja jó ötletnek, ha Valentin napon egy új okostelefonnal lepi meg kedvesét. Négy évvel ezelőtt a válaszolóknak csak az ötöde értett egyet ezzel. Ami viszont nem változott, az az, hogy döntő többségében idén is a hölgyek számíthatnak ajándék okostelefonra, ugyanis leginkább az okostelefont használó férfiak gondolják úgy, hogy jó ajándék lenne párjuknak egy okos mobil.
"A technika vívmányai nem helyettesítik a személyes élményt, hanem segítik fenntartani és megőrizni a fontos kapcsolatainkat. Ezt jelzi a Valentin napi kutatás is: egy meghitt vacsorával pár MMS-ben átküldött plüssmackó képe nem tud konkurálni, azonban egy személyesen átadott ajándék, amelynek üzenete van - például azt fejezi ki, hogy fontos számunkra, hogy napközben is folyamatos legyen a kommunikáció közöttünk - valóban örömet jelent a partner számára" - mondta dr. Hevesi Krisztina egészségfejlesztő szakpszichológus, egyetemi adjunktus.
A Vodafone kutatása szerint egy korlátlan beszélgetést és SMS-t tartalmazó tarifacsomag - mint például a Vodafone Red - birtokában a válaszadók fele átlagosan akár egy órát, vagy akár annál is többet fordítana egy átlagos napon a kedvesével való telefonos csevegésre, mi több, a megkérdezettek 15 százaléka a korlátlan csomag birtokában akár végtelen időt szánna a kapcsolattartásra.
2013-ban a "szófukar", a kedvessel való beszélgetésre a korlátlan csomag birtokában is csak napi 5-10 percet szánók aránya 32 százalékos volt, míg ma csak 17 százalék nyilatkozott így. A sokat beszélők aránya ugyanebben az időszakban 6-ról 18 százalékra nőtt, a végtelen időt is bevállalóké pedig 11 százalékról 15 százalékra emelkedett.
A Valentin napi kutatást a Vodafone saját ügyfélbázisán végezte el 2013 és 2017. január- februárban. A nem reprezentatív kutatás során a Vodafone elsődlegesen 20-40 éves, kártyás és előfizetéses csomagot használó ügyfeleit kérdezte meg.