Múlt hét végén több kisebb vállalkozás is jelezte, hogy kapcsolódási problémáik adódtak a Microsoft távoli hozzáféréses szolgáltatásaival, emiatt rengeteg munkájukat egészen egyszerűen nem tudták elvégezni. A gondok napokon át tartottak, de a cégtől nem érkezett hivatalos közlemény, hogy mi állhat a probléma hátterében - a legvalószínűbb, hogy változások történetek az általa birtokolt domain körül.
A Remote Web Access sok vállalkozásnak elengedhetetlenül fontos, hogy távolról is elérjék munkahelyi rendszereiket, ennek zavarai pedig teljesen megbéníthatnak bizonyos munkaköröket, pláne most, hogy a COVID-19 miatt rengetegen dolgoznak otthonról. Múlt hét csütörtökön pontosan ez történt, amikor is több kisebb vállalkozás jelezte, hogy nem képesek elérni távolról a Microsoft szolgáltatásait.
A gond valószínűleg a remotewebaccess.com domainnel lehetett, melyről többen azt jelentették, hogy a hozzá tartozó DNS szerver megváltozott, ami a jelek szerint teljes összeomlást eredményezett. Mások azt is észrevették, hogy a remotewebaccess.comhoz tartozó névszerverek egy új hosthoz, az Egyesült Királyságban bejegyzett NSGBR.COMLAUDE.CO.UK-hez vándoroltak. Viszont az új névszerverekhez tatozó IP-címek, melyek a fent említett domainre mutatnak, továbbra is a Microsoft birtokában vannak.
The nameservers for https://t.co/zglLvFQoXl were changed today. Screenshot from https://t.co/wPrvFwVunz pic.twitter.com/DslYt19msP
— Jim Reid (@reidjim76) July 24, 2020
Kisvállalkozások tömkelegei jelentették, hogy részlegesen vagy teljesen megbénult a távmunka, a koronavírus miatt otthonról dolgozó alkalmazottak egyszerűen nem tudtak kapcsolódni a munkahelyi hálózatokhoz. A legnyugtalanítóbb az egészben, hogy a Microsoft a rengeteg bejelentés ellenére sem reagált semmit a problémára, míg végül egy szóvivő azt nyilatkozta, hogy a problémát megoldották. Azt azonban nem árulták el, hogy mi okozhatta a rendszerek megbénulását.