A cégek üzleti morálja alapvetően a vezető, vezetőség hitvallását, etikai elveit, emberi értékrendszerét tükrözi vissza. Van-e különbség a multinacionális és a családi kis-, középvállalkozások etikai értékrendje között? Lehet-e tudatosan beépíteni a tisztességes emberi értékrendeket a cégbe vagy ez csak a vezetők és az ott dolgozó emberek magukkal hozott magas emberi moralitásán múlik?
Tisztességes árkialakítás, a szerződések és fizetési határidők betartása, a munkavállalók és alvállalkozók kiszolgáltatottságának nem kihasználása, a természet, környezet tisztelete, értékként kezelése, felelősségvállalás a cégtől függő emberi, természeti, társadalmi környezetért, s még sorolhatnánk, mit is értünk etikus üzleti magatartáson. Számon lehet-e már kérni a cégeken termékük, szolgáltatásuk etikusságát? Mondhatja-e magáról egy vállalat, hogy etikus, ha terméke, szolgáltatása károsít embert, állatot, természetet? Emberi, társadalmi értékeket rombol?
Elfogadható-e még az az érv, hogy az etikus üzleti magatartás nem kifizetődő? Egyáltalán hosszú távon melyik a nyerő: tisztességtelen, önző profithajhászás, vagy a tisztességes, emberi, etikus üzletvitel?
Évente egyszer összegyűlnek az üzleti etikus cégek vezetői, valamint a társadalom és az üzleti élet képviselői, hogy ezeket a kérdéseket megvitassák és mások számára is elgondolkodtató, a széles körű megértést segítő válaszokat adjanak.
Látogasson el Ön is a Piac&Profit Üzleti Etikus Cégek Fóruma konferenciájára.
Időpont:2015. június 04.
Helyszín: Budapest, Hotel President (V. ker. Hold utca 3-5.)