Meglepő eredmény olvasható ki az amerikai Hitwise piackutató intézet adataiból, hiszen a felmérés szerint a Microsoft Live Search keresőjébe a felhasználók leggyakrabban a "Google" kulcsszóra keresnek, amit a "Yahoo" követ - írja a Washington Post. Vagyis ezen esetekben a felhasználók csupán azért használják a Live keresőjét, hogy a konkurens oldalaira jussanak.
Persze ez csak a keresések kis százalékát jelenti, ám a Google kulcsszó 1,02 százaléka és a Yahoo 0,61 százaléka még így is magasnak mondható. Főként, ha összeadjuk őket a "Google.com" és a "Yahoo.com" kulcsszavakkal, mikor már 2,7 százalékot kapunk. Összességében ez pedig nem túl hízelgő eredmény a Microsoft számára. Még úgy sem, hogy a többi keresőben is népszerűnek számítanak a konkurensek oldalai.. A Google esetében a "Yahoo" az ötödik helyen ál 0,22 százalékkal, míg a Yahoo-nál a "Google" a második 0,66 százalékkal.
S talán a legmeglepőbb, hogy a Google keresőjében a tizedik helyen a "Google" kulcsszóra keresnek az emberek. Ők tudják, hogy miért...
Ketyeg a Live Search órája
A Microsoft egyébként úgy tűnik, hogy korábban megelégelte keresőjének vergődését, hiszen most már szinte biztosan állítható, hogy a korábbi híreszteléseknek megfelelően 2,5 év után újra átnevezi keresőjét: Kumo-ra. A Live fejlesztésekben bennfentesnek számító LiveSide ráadásul az oldalán elindított egy visszaszámlálást is. Logikájuk alapján ugyanis június 3-án Qi Lu a Microsoft Online szolgáltatásokért felelős igazgatója az SMX Advances konferencián bejelentheti a névváltást.
Az ügy előzménye, hogy a redmondi szoftvercég korábban bejegyeztette a kumo-t védjegyként, amely alatt - a dokumentáció szerint - többek között telekommunikációs szolgáltatásokat és online reklámtevékenységet folytathat, internetes keresőt üzemeltethet, valamint letölthető szoftvert is kínálhat. Árulkodó még, hogy tavaly ősszel a Microsoft átvette a CSC cégtől a kumo.com domain nevet, amely mögött jelenleg is az NS.USWEST.SEARCH.LIVE.COM, NS.USEAST.SEARCH.LIVE.COM, NS.ANYCAST.SEARCH.LIVE.COM szerverek dolgoznak. Továbbá a redmondi cég anno még a ZDNet oldalán faggatta az olvasókat, milyen nevet szeretnének a szoftvercég keresőjének. A kumo nyert.