A Közlekedési Tanács részleges általános megközelítést fogadott el az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) létrehozásáról szóló rendelettervezetről Luxembourgban. A miniszterek által első alkalommal tárgyalt bizottsági javaslat szerint a CEF-ből összesen 50 milliárd euró állna rendelkezésre közlekedési, energetikai és infokommunikációs fejlesztésekre a 2014-2020-as pénzügyi időszakban.
Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 40 milliárd eurós része minden tagállam számára elérhető lenne, abból a közlekedési szektor 21,7 milliárd, az energia szektor 9,1 milliárd, míg az ICT szektor 9,2 milliárd euróhoz juthatna. A bizottsági javaslat értelmében további 10 milliárd eurót csoportosítanának át a Kohéziós Alapból kizárólag a kohéziós tagállamok számára.
A CEF rendelet bizonyos rendelkezései szoros összefüggésben állnak a soron következő többéves pénzügyi keretről és az új költségvetési rendeletről jelenleg folyó tárgyalásokkal, így azokról más tanácsi formációkban születik majd döntés. A résztvevők ezért részleges általános megközelítést fogadtak el a tervezetről.
A magyar delegációt vezető Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár ismételten aláhúzta: Magyarország változatlanul elutasítja a Kohéziós Alapból tervezett átcsoportosítást, és szeretné elérni, hogy az ÁFA is a projektek elszámolható költségei között szerepeljen.
A rendelettervezet egyik újdonsága, hogy a korábbi közösségi közlekedésfejlesztési gyakorlattól eltérően támogatja a harmadik országok részvételével zajló projekteket is. A kezdeményezés elfogadása a magyar-ukrán és a magyar-szerb határszakaszokon szükséges beruházások megvalósítását is segíthetné.
A Közlekedési Tanács foglalkozott az európai műholdas rádiónavigációs rendszerek létrehozásáról és üzemeltetéséről szóló rendelettervezettel is.