A Maya alkalmazást a felhasználók széles skálája használja, lélegzetelállító térbeli ábrázolásra egész estés mozifilmekben, interaktív játékokban, műsorokban és reklámokban (többek között a BMW, a CNN, a Disney, az Epic Games, az Industrial Light & Magic, a Midway Games és a Weta Digital). Az Autodesk Maya 8 kifejezetten az újgenerációs termelési igényekre lett kialakítva.
Marc Petit, az Autodesk média és szórakoztatóipari alelnöke arról tájékoztatta a hallgatóságot, hogy: "a 3D-ben dolgozó alkotók már most is igen megterhelő feladatokkal küszködnek, úgy mint a rengeteg, folyamatosan bővülő, összetett adatkészlet kezelése, átváltás újgenerációs játékfejlesztő platformokra, és a valósághű ábrázolás problematikája. A munkacsoportok egyre nagyobbak, és egyre gördülékenyebb együttműdödésre és adatkezelő eszközökre van szükségük. Az Autodesk Maya 8 úgy oldja meg ezeket a problémákat, hogy a rugalmas platformot ötvözi egy tökéletesített programmaggal."
A programmal a terjedelmes adatkészletek letöltése és a velük való munka minden eddiginél hatékonyabb. Újítások sokaságát ajánlja, különösen modellezéshez és textúrázáshoz.
A Maya 8 lehetővé teszi a művészeknek a jobb adatkezelést és az összetett sík- és térbeli csomagok használatát a produkciós munkafolyamat során. Ezt az alkalmazási program csatlakozási felületének (API) kiterjesztésével, az Autodesk FBX fájlcserélő technológiájának fejlesztésével, valamint a Maya és az Autodesk 3ds Max animációs szoftver közötti könnyed átváltás lehetőségével, és az Autodesk Toxik összeállítóprogrammal való együttműködés által érték el.
Emmanuel Valdez, a kaliforniai High Moon Studios művészeti vezetője elmondta: "Cégünk mindenféle terület szakembereit összegyűjtötte - az animációtól kezdve a karaktermodellezésig. Együtt kell dolgozniuk és térbeli adatokat kell megosztaniuk, tekintet nélkül az általuk alkalmazott programra. Ezért választottuk az Autodesk Maya szoftvert, emellett pedig az Autodesk 3ds Max és a MotionBuilder alkalmazásokat. Ezen eszközök tartalmazzák az iparág legjobb kreatív eszközeit."
Az Autodesk segíti a 3D-ben alkotókat a játékfejlesztésben, valamint abban, hogy ötleteik megvalósítására figyelhessenek, ne pedig a technikai lépésekre.
Az Autodesk Maya 8 kulcsfunkciói:
* 64 bites támogatás Windows és Linux alatt
* Lépcsőzetes teljesítményelosztás a többprocesszoros rendszerekben
* Nézőpont (Viewport) felülírási képesség egy - a felhasználó által megadott - render megjelenítővel, ami akár egy játékmotor is lehet
* Optimalizált mental ray 3,5 mag a nagyobb renderelési teljesítményért és a jobb memóriakihasználásért
* Új polygon-szerkesztő funkciók
* Nagy dinamikai tartományú (HDR) és lebegőpontos képek támogatása
* Natív és egyedi mental ray shaderek interaktív nézeteinek támogatása
* Továbbfejlesztett Autodesk FBX bővítmény a szorosabb együttműködésért a Maya és olyan alkalmazások között, mint amilyenek a 3ds Max és a MotionBuilder
* Átváltható geometrikus gyorsítótár a Maya és a 3ds Max között, a két csomag közötti összetett adatcseréért
* Render-rétegek exportálása az Autodesk Toxik szoftver adatbázisába
Az Autodesk kihirdette, hogy a Maya 8 angol változata 2006 augusztusában lesz elérhető, az egyéb nyelvű változatok pedig a későbbiekben. A Maya 8 64 bites verzióját támogatni fogja a Windows és a Linux, a 32 bites változatot pedig a Windows, a Linux és a Mac OS X. Ezenkívül a tanulást segítő eszközök egész sora lesz elérhető a Mayához, a kezdőtől egészen a haladó szintig.
Újgenerációs eszköz 3D-ben alkotóknak
Az Autodesk kiadta az Autodesk Maya 8 szoftvert, az akadémiai díjnyertes, 3D modellező, animációs és renderelő megoldás legújabb változatát.
Hirdetés
Hirdetés