A Szövetség szerint a zenék illegális megosztásának legújabb lehetőségét a videoklipek hordozzák magukban, amelyek olyan oldalakon kapnak helyet, mint a YouTube, vagy épp a Google Video. Ezeken a honlapokon a felhasználók által feltöltött videók kapnak helyet, amelyeket gyakran ők maguk készítenek vagy vesznek fel. A RIAA szerint ezek nagy része olyan zenei videoklip, amely szerzői jogvédelem alatt áll.
Nem ez az első eset, hogy a szövetség fellép az ilyen oldalakon található tartalmak ellen, s eddig az üzemeltetők mindig el is távolították a megkérdőjelezhető anyagokat. A gond ott kezdődik, hogy a letörölt videókat pár napon belül a felhasználók újra visszatöltötték.
Az egyik lehetséges megoldás az lenne, ha a RIAA rá tudná venni az oldalak üzemeltetőit egy tartalomszűrési eljárás foganatosítására. Egyedül a YouTube lóg csak ki a sorból, ugyanis a vetélytársak - köztük a Google Video, az iFilm és a MySpace - mind szerződésben állnak egy-egy nagyobb zenei kiadóval, s így a videoklipek ott legális úton tekinthetők meg, általában reklámfelületekért cserébe.
Nagyjából másfél évvel ezelőtt a RIAA hozzávetőleg 3,7 millió dollárnyi bevételről számolt be, ami a videoklipekből származott. Mindez egy akkori három hónapos időszakra vonatkozott. Emellett egyre népszerűbbek az úgynevezett on-demand videó szolgáltatások, amelyek reklámokkal zsúfolt felületen az AOL, a Yahoo, a Music Choice, a Google és még néhány hasonló szolgáltató rendszerén keresztül érhetők el.
Az forgalmi adatokat tekintve a YouTube túlszárnyalta a TNT-t, amely a legnagyobb kábelhálózatnak számít Amerikában. A YouTube heti látogatószáma 12,5 millió körül mozog, míg a TNT csak 7,2 millióval büszkélkedhet. A nagyobb tévéhálózatok üzemeltetői már rájöttek, hogy az egyetlen járható út a YouTube-hoz hasonló oldalak elleni harcban az, ha némileg változtatnak a stratégiájukon, és az éppen futó műsorokat online valós időben is nézhetővé teszik. Ilyen formán a blokkok közötti reklámokat nem lehet átugrani.