A redmondi cég tervei szerint az újdonságok november közepén kerülnek majd a boltokba, hogy készen álljanak az év végi vásárlási hajrára. Az első generációból a tavaly novemberi premier óta 1,2 millió darabot értékesítettek, ami nem tűnik igazán soknak a piacvezető iPodhoz képest, de a merevlemezes hordozható médialejátszók piacának 10 százalékát, a teljes médialejátszó piac 3 százalékát jeleni.
A három új Zune mellett a Microsoft elindította a Zune Social nevű online közösségi oldal béta változatát is, illetve áttervezte és "újrakészletezte" a Zune Marketplace-t az online zeneboltot, ahol több mint 1 millió DRM (digital rights management - azaz másolásvédett) nélküli, MP3 állományt kínál, melyek nem csak a Zune-on játszhatóak le. A három új Zune-ból a legtestesebb a 80 gigabájtos merevlemezt tartalmazó változat, mely 249,99 amerikai dolláros árcédulát visel. A másik két modell flash-alapú és 4-, illetve 8 gigabájt kapacitású, 149,99, illetve 199,99 dollárért. Az új Zune új érintés-érzékeny kezelőszerveket kapott, melyet a Microsoft Zune Pad-nak hív. A flash-alapú modellek is képesek videólejátszásra, illetve rendelkeznek beépített Wi-Fi vezérlővel, melyen keresztül memóriájukat feltölthetjük a lejátszandó médiával, de FM rádió is került beléjük.