Az Avayát érintő híreket most az új tulajdonos megjelenése jellemzi - a tranzakció 2007 őszén zárulhat le. Ám az IP telefonok világában addig sem áll meg az élet - éppen szerdára esett a Communication Manager 4.0 változatának a bejelnetése is. Az Avaya telefonközpontok lelkeként működő szoftvert Kővári István, az Avaya konzulense mutatta be. Mint elmondta, a fejlesztésnél az elsődleges szempont a megbízhatóság növelése volt, az új verzió legfeljebb évi 5 perces előre nem tervezett állásidőt ígér. Természetesen a kapacitások is nőttek, például a külső szolgáltatókhoz lehetséges 8 ezer trönk-kapcsolatot 12 ezerre növelték, és a szoftver azt is lehetővé teszi, hogy 7 ezer Call Center ügyintéző dolgozzon egyidejűleg.
A megbízhatóságot szolgálja, hogy ha több telephelyen működik a telefonrendszer, a kisebb telephelyek is teljes funkcionalitással bírnak. Ha a telephelyek között az egyik fajta összeköttetés megszakad, a Communication Manager másfajta kapcsolatra képes terelni a forgalmat.
A szoftver fő fejlesztési vonala a SIP. Az első kis telefonhálózatot nagyon egyszerű kiépíteni, gyakorlatilag az IP hálózat használható hozzá, csak annyi többlet szükséges, hogy a hálózati kapcsolók PoE-képesek legyenek - erre a telefonok meghajtásához van szükség. A Juniper routerekhez készülő SIP modullal egy eszközön keresztül mehet ki a forgalom.
A Software Update Manager fontos elem: a rendszerben nagyon sok olyan eszköz van, amellyel frissíteni lehet a szoftvert - ezekből megkeresi a legújabb változatot, és előre megadható módon akár telepíti is.
Kisebb újdonságnak tűnik, de van rá igény, hogy az átirányítást helytől (külső vagy belső hívás) és időtől függően lehessen megadni.
A telefonhálózat állapota a CNA-val (Converged Network Analyzer) figyelhető: feltérképezi a hálózatot, kirajzolja a topológiát, és figyeli a vonalak terhelését.