Az ausztrál uSocial marketing-ügynökség új szolgáltatást indított, amelynek keretén belül ügyfeleik Twitter követőket vásárolhatnak jó pénzért már meglévő, illetve újonnan létrehozott profiljukhoz. A cég érvelése szerint ez meglehetősen hatékony reklámeszköz lehet, mivel saját számításaik szerint egy követő 10 cent bevételt jelent minden hónapban.
Így 1000 követő 100 dollár, 10 ezer 1000 dollár bevételt hozhat annak, aki saját terméke, vagy szolgáltatása promotálására használja a közösségi oldalt. A uSocial több csomagban árulja Twitter felhasználóit: 1000 követőért 87 dollárt kérnek el havonta, míg 2500 követő 147 dollár, 5000 követő 229.60 dollár, 100 ezer követő 3,479 dollár kiadást jelent havonta.
Ha a logikájuk működik, akkor 100 ezer követő 10 ezer dollár bevételt hozhat, ami mellett a 3479 dolláros kiadás bagatellnek tűnik. A BBC-nek nyilatkozó Leon Hill, a cég vezérigazgatójának elmondása alapján ezen ok miatt szolgáltatásuk meglehetősen népszerű, és eddig már 150-en vásároltak kisebb-nagyobb csomagokat, míg 80-90 másik akció a megvalósítási fázishoz közeleg.
A követők pedig mindenképpen értékesek, hiszen Leon Hill beszámolója alapján elsőként a megrendelő terméke és szolgáltatása alapján összeállítanak egy listát azon Twitter felhasználókról, akik potenciális követők lehetnek. Majd üzenetet írnak mindannyijuknak, felhívva a figyelmüket a követendő profilra. "Az a felhasználókon múlik, hogy követőké válnak, vagy sem" - nyilatkozta a cégvezető, aki a későbbiekben elmondta, hogy akkor is tovább keresik a potenciális követőket, ha már elérték a kitűzött célszámot.
A gond csak az, hogy a uSocial web-oldal korántsem arról tanúskodik, hogy egy profi marketing-ügynökségről lenne szó. A cég nevére rákeresve egyes blogokban ráadásul spammereknek nevezik a uSocial képviselőit, s az sem meggyőző, hogy a kapcsolatra kattintva semmilyen cégadatot és konkrét elérhetőséget nem tüntetnek fel. Így ezek alapján nem állítható 100 százalékos biztonsággal, hogy a cég által összegyűjtött követők mögött minden esetben valódi személyek állnak, s nem erre a célra létrehozott kamu profilok. Erre ugyanis nincs garancia a web-oldaluk alapján, s igazából mérhetetlen, hogy valóban megtérül-e a megrendelőik befektetése.