A Microsoft szolid halotti tort ült az Internet Explorer 6 felett; a megemlékezésen torta is került az asztalra – írja a BBC News. A szoftvergyártó e formabontó gyászszertartás keretében jelentette be, hogy internetes böngészőjének legrégebbi, még forgalomban lévő verziója lassan végleg eltűnik a piacról. A legfrissebb adatok szerint az Egyesült Államokban már csak a felhasználók kevesebb mint egy százaléka használja ezt a sokat szidott programot – nem csoda, hogy a gyártó képviselői könnyű szívvel számoltak be támogatásának megszüntetéséről.
Keserédes búcsú
„Ideje pezsgőt bontani, hiszen a Net Applications legfrissebb adatai szerint az IE6 Egyesült Államok-beli felhasználóinak száma hivatalosan is egy százalék alá esett” - kommentálta az eseményt blogbejegyzésében Roger Capriotti. Az Internet Explorer marketingjéért felelős divízió igazgatója bízik abban, hogy ezután már a notórius IE6-rajongók is korszerűbb verzióra váltanak majd.
„Reményeink szerint mindez azt jelenti, hogy a fejlesztők és IT szakemberek felismerték (…), nem érdemes egy ilyen elavult böngészőt támogatniuk” - tette hozzá Capriotto.
Richard Edwards, az Ovum vezető elemzője szerint nem meglepő, hogy a Microsoft vezetői örülnek az IE6 bukásának. „Ha jól emlékszem, egy szoftvermagazin már a bemutatásakor azt írta róla, hogy ez 'minden idők egyik legrosszabb szoftverterméke'” - jellemezte a böngészőt a szakértő.
Balsikerű marketingkampány
A Microsoft munkavállalóinak hangulatán minden bizonnyal az is sokat javított, hogy a nagy versenytárs Google rendkívül kellemetlen hirdetési botrányba keveredett. A cég kénytelen volt hátrébb rangsorolni saját böngészőjét, a Chrome-ot a keresőtalálataiban, miután Aaron Wall, a SEO Book főszerkesztője kiszúrta, hogy internetes blogokon elhelyezett, fizetett videókkal próbálják népszerűsíteni a rendszert.
A keresőóriás sietve elhatárolódott a kampánytól, ami szóvivőjük szerint egy külsős marketingcég, az Essence Digital magánakciója volt. A cég elismerte a hibáját, és külön közleményben kért elnézést a Google-től.
Danny Sullivan keresőszakértő szerint nem csoda, hogy a cég igyekszik másra hárítani a felelősséget: „A Google folyamatosan hangsúlyozza, hogy kemény harcot folytat a fizetett linkek és a 'gyenge' tartalmak ellen; nem csoda, hogy kellemetlenül érinti őket, ha kiderül, hogy a Chrome böngészőt is ilyen módszerekkel reklámozzák” - írta blogján a szakember.