A Microsoft BPOS (Business Productivity Online Suite) szolgáltatásként kínált programcsomagja az elmúlt hetekben többször került a kritikák kereszttűzébe a hirtelen leállásai miatt. Mint mi is korábban beszámoltunk róla, elsőként több észak-amerikai felhasználó számára augusztusban váltak elérhetetlenné a felhő informatikai megoldások - köztük a cégek levelezését kezelő Exchange Online is -, majd szeptember elején egy 40 órás, illetve később egy 3 órás leállás okozott nem várt munkakiesést a BPOS előfizetőinél.
Ez komoly presztízsveszteség volt a redmondi szoftvercég webes szolgáltatásai számára, mivel egyik vállalkozásnak sem kellemes az, ha külső körülmény (jelen esetben a redmondi szoftvercég szervereinek a kiesése) miatt órákig szüneteltetnie kell a munkáját. A Microsoft egyébként a szerződésében magas, 99,9 százalékos rendelkezésre állást garantál az Exchange Online, az SharePoint Online, a Communications Online és a Live Meeting szolgáltatásainál, ami némely esetben veszélybe került a kiesések miatt.
„A cégem Exchange fiókja és a BPOS már több mint 40 órája elérhetetlen. Ha ezt a kiesést összeszámolom a júliusi üzemszünettel, akkor az elmúlt 5 hónap alatt az email fiókom esetén a Microsoft hosztolt szolgáltatásai csak 98,07 százalékos rendelkezésre állást tudnak felmutatni" - írta például korábban Tim Huckaby, az InterKnowlogy alapító- vezérigazgatója, a redmondi szoftvercég egyik MVP szakembere.
A kínos leállásokra megérkezett az első reakció, a Microsoft ugyanis üzleti előfizetői számára létrehozott egy BPOS státusz műszerfalat (Dashboard), ahol nyomon lehet követni a szolgáltatások állapotát. Így egy üzemszünet könnyen felfedezhető lesz. Az állapotmérő ugyanis közvetlen kapcsolatban van a BPOS szolgáltatását biztosító három adatközponttal, így a hibákat valós időben képes kijelezni.
A lépéssel egyébként a Microsoft a Salesforce.com és a Google útját járja, amely szoftvercégek korábban már szintén létrehoztak egy az alkalmazásaik állapotát kijelző műszerfalat. A különbség csak annyi, hogy míg utóbbiakat bárki megtekintheti, addig a redmondi szoftvercég megoldását csak bejelentkezés után nézhetik meg a BPOS előfizetők.
Minnesota is nézheti
A héten egy újabb nagy előfizetőt szerzett a BPOS szolgáltatásának a Microsoft. Minnesota állam vezetése ugyanis bejelentette, hogy elavult GroupWise, Lotus Notes és Exchange rendszereit egységesen e felhőbe helyezi, és 33 ezer közalkalmazottjánál bevezeti az Exchange Online szolgáltatását a többi BPOS megoldással együtt. A bejelentés jól jött a redmondi szoftvercég felhő informatikai csomagjának, mivel korábban Los Angeles és Colorado is a Google Apps alkalmazásait vezette be közintézményeinél.
Itthon még sok a tévhit
A Microsoft szolgáltatása egyébként egyre népszerűbb hazánkban is, így az Atigris létrehozott egy BPOS kompetencia központot, mivel elmondásuk szerint cégük "számos tévhittel, félreértéssel és előítélettel találkozott az új technológia kapcsán". A központ munkatársai a következő díjmentes szolgáltatásokat kínálják:
- BPOS licencelési szaktanácsadás
- BPOS migrációs szaktanácsadás
- BPOS technológiai tanácsadás
- Ingyenes kipróbálási lehetőség