Az AOL szerdán tette közzé a 2011-es üzleti év negyedik negyedére vonatkozó pénzügyi beszámolóját. A cég enyhe profitcsökkenésről számolt be, de pénzügyi mutatói így is jobban alakultak, mint ahogy a tőzsdei szakemberek várták.
A TechCrunchot, az Engadgetet és a The Huffington Postot is a médiaportfóliójába gyűjtő vállalat az elemzők 16 centes várakozásával szemben jóval magasabb, részvényenként 23 centes nyereségről számolt be – igaz, tavaly ilyenkor még darabonként hatvan centes nyereséget fizettek a papírok után.
Az AOL összesített nyeresége a tavalyi 66,2 millióról 22,8 millióra, értékesítési bevételeik három százalékkal 577 millió dollárra csökkentek.
A cég display hirdetésekből származó bevételei 15 százalékkal 170,6 millió dollárra nőttek, miközben az internetes előfizetésekből befolyó összegek húsz százalékkal csökkentek.
Az AOL láthatóan egyre nagyobb erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy internetszolgáltatóból médiavállalattá „képezze át” magát, ám a potenciális befektetők továbbra is meglehetős bizalmatlansággal figyelik a cég ezen törekvéseit. A külső tőke becsalogatását nagymértékben megnehezíti, hogy bár a vállalat tavaly 25 millió dollárt fizetett a TechCrunchért, a The Huffington Postért pedig további 315 milliót szurkoltak le, befektetéseik egyelőre nehezen akarnak termőre fordulni.
Tim Armstrong, az AOL vezérigazgatója ennek ellenére pozitívan értékelte az elmúlt negyedév eredményeit. „Az AOL nagyot lépett előre a Q4-ben, és egész éves teljesítményünkkel is elégedett vagyok” - jelentette ki.