Egyre több olyan alkalmazás jelenik meg okos készülékekre, melyek a vállalati szegmens felhasználóit célozzák. Az okostelefonok már most is komoly jelentőségre tettek szert a cégeknél, és a trend a tabletpiac felfutásával csak még jobban kiteljesedik.
Nemrég mutatkozott be például a LightSpeed for iPad, melyet a Xsilva Systems fejleszt. Segítségével az üzletkötők távolról, táblagépük használatával ellenőrizhetik raktárkészleteiket, léphetnek kapcsolatba az értékesítési osztállyal vagy akár hitelkártyás fizetést is elfogadhatnak. Emellett olyan, vásárlási hajlandóságot fokozó funkciókat kínál az app, mint a „becserkészni kívánt” ügyfél által már megvásárolt termékekhez illeszkedő kiegészítők. Például az érdeklődő ruhájához jobban passzoló ékszert és kiegészítőket kínálhat a kereskedő.
A fenti csak egyetlen példa, de számos másik létezik már szerte a világban. Ezzel párhuzamosan átalakulóban van a „megszokott” fizetési modell is; hiszen a vállalati ügyfelekből jóval több „szedhető ki”, mint alkalmazás-letöltésenként 1-10 dollár. A LightSpeed esetében például a fejlesztő ingyenesen kínálja az appot, de a mögötte álló szolgáltatásért (értékesítési rendszer, adminisztrációs rendszer, visszáru kezelés stb.) már pénzt kér. Nem is keveset: táblagépenként 750 dollárt. Igaz, előtte egy 30 napos próbaidőszak alatt a kereskedő kipróbálhatja, megéri-e neki ez a befektetés.