Tegnap jelentette be Nook Color e-book olvasóját a Barnes & Noble. Az eszköz egyik különlegessége, hogy színes elektronikus kiadványokat is képes megjeleníteni. A közösségi oldalak támogatása hab a tortán, szerintünk az LCD meg a fekete leves.
William Lynch, a Barnes & Noble vezérigazgatója a New Yorkban rendezett bemutatón úgy jellemezte a Nook Colort mint az eszköz, mely a vezeték nélküli e-readerek egyszerűségét táblagép funkciókkal ötvözi, egyben megvalósítva a következő nagy lépést, amire a felhasználók vártak, a színes olvasót. Az újdonság nem csak könyveket képes megjeleníteni, hanem videókat is lejátszik, képernyőn megjelenített billentyűzetet biztosít. Még a Gmail is megy rajta, és hamarosan a Pandora zenei szolgáltató oldal is az elérhető szolgáltatók között lesz. Beépített kifejezésszótára van és amit olvasunk nyomban megoszthatjuk a Twitteren és a Facebookon is. Egyetlen szépséghibája van, hogy kijelzője egy LCD érintőképernyő LCD.
A B&N némi kutatás után az LCD mellett döntött, konkrétan LG kijelző kapott helyet a készülékben - pedig előző, monokróm olvasókészüléke még e-papert használt főképernyőnek. A Fujitsu és a Qualcomm is fejleszt ugyan színes elektronikus papírt (e-paper), de úgy tűnik, hogy a kiadó nem volt megelégedve az árral illetve a képességekkel. Úgy tűnik, hogy a színes megjelenítést fontosabbnak tartották a szem kímélésénél és az energiatakarékosságnál - talán egy következő változatban már e-paper megjelenítés működik majd.
Az Android OS adja a rendszer alapjait, 8 GB memória és egy MicorSD kártyafoglalat pedig a háttértárat. A 12-13 mm vastag készülék akkumulátora a gyártó szerint 8 órás folyamatos működést tesz lehetővé. Csak Wi-Fi-s változatban rendelhető jelenleg a 249 dolláros olvasó, 3G bővítési lehetőség nem áll rendelkezésre.
Az Apple iPad-hez hasonlítva a Nook Color hasonló megjelenítési minőséget, ám lényegesen visszafogottabb funkcionalitást kínál (gondoljunk a népszerű iPad játékokra, alkalmazásokra). Mindkét készülék osztozik a kiadóhoz kötődő kínálatban és abban, hogy web böngészőjük Flash-mentes, no és kijelzőjük hosszú távon fárasztja a szemet.
Akárhogy is, a B&N nagyban fókuszál arra, hogy elektronikus formában adja portékáit - ami nem is csoda, látva, hogy az Amazon minden eladott 100 hagyományos könyvére 143 elektronikus könyv jut. Nyilvánvaló, hogy a B&N ugyanazt a szerepet szánta a Nook Colornak, mint az Amazon a nagy sikerű Kindle-nek: a forgalom növelését. Hogy a viszonylag drága színes olvasó lesz-e egyelőre a sikeresebb, vagy a már befutott, de szürkeárnyalatos Kindle 3, az hónapok alatt kiderülhet. (Egyébként a konkurens Kindle is kezeli a Facebook-ot és a többi közösségi oldalt.)