A Volánbusz Zrt. az elmúlt években folyamatosan fejlesztette jegyértékesítő csatornáit: 1993-ban bevezette a jegypénztárakban a számítógépes jegyvásárlást, majd 2003-ban jegyárusító automatákat helyezett el a buszpályaudvarokon, ezt követően 2004-ben elérhetővé tette az internetes jegyvásárlást, idén pedig POS terminálokkal szerelt fel bizonyos járatokat. Mindez ez év június 15-én, a T-Mobillal kötött megállapodás eredményeképpen kiegészült a mobiltelefonos jegyvásárlás lehetőségével.
A tranzakció kétféleképpen történhet. Internetes vásárlás esetén az ügyfél egy SMS-t kap a mobilkészülékére, amelyre 3 percen belül kell válaszolnia, ezzel megerősítve a vételi szándékot. WAP-os vásárlásnál a tranzakciót egy linkre kattintva lehet elfogadni. Az utazó mindkét esetben kiválaszthatja a jegyek számát, a járatot, illetve bécsi járat esetén az igénybe vehető kedvezmény típusát. A belföldi járatokra (Budapest-Győr, Budapest-Eger, Budapest-Veszprém) egyelőre csak teljes árú jegyet lehet ily módon venni. A jegyek a havi számlával, vagy az elektronikusan feltölthető m-com egyenleggel fizethetők ki.
Vásárlás után az ügyfél SMS-ben kapja meg a foglalás részleteit és az utazáshoz szükséges referencia kódot. Ez utóbbit a járat indulása előtt 10 perccel meg kell adnia a sofőrnek, ezután kapja meg a menetjegyét, és foglalhatja el a Volánbusz által garantált ülőhelyét.
T-Mobile a Volánnál
A T-Mobile ügyfelei június 15-től teljes árú menetjegyüket egyes helyközi távolsági Volánbusz járatokra mobiltelefonnal is megvásárolhatják.
Hirdetés
Hirdetés