A Twitter illetékese kedden jelentette be új, Promoted Tweets (azaz szponzorált twittek) szolgáltatását, amely lehetővé teszi, hogy a vállalatok hirdetéseket helyezzenek el a Twitteres csiripelések között - olvasható a Biz Stone (a vállalat társalapítója) által jegyzett Twitter-blogbejegyézésben.
A bejelentés fontos mérföldkő a cég életében, hiszen ez az első lépés abba irányba, hogy a Twitter ténylegesen is bevételtermelő vállalattá váljon.
A fizetett üzeneteket ?promoted" (azaz ?szponzorált") megjelöléssel látják el, a felhasználók ez alapján tudják elkülöníteni azokat a ?normál" tartalmaktól. Stone bejelentése szerint a fizetett tartalmak először a keresést követő találati oldalakon jelennek majd meg, és várhatóan a felhasználók 10 százaléka látja majd őket.
A Twitter már néhány partnerrel szerződött is, köztük a Best Buy-jal a Bravóval, a Red Bullal, a Sony Pictures-zel, a Starbucks-szal és a Virgin Americával. Feltehetőleg az első hirdetések ezektől a multinacionális vállalatoktól érkeznek majd a közösségi oldalra.
A Twitter szolgáltatásai jelenleg az angolon kívül francia, német, olasz, japán és spanyol nyelven érhetők el, de mivel a felhasználók több mint hatvan százaléka az Egyesült Államok területén kívül él, a site-ot működtető vállalkozás egyik kiemelt célja, hogy minél több nyelven elérhetővé tegyék a szolgáltatásaikat - ahogy erről a napokban a Twitter egyik vezetője is beszélt.