A Bloomberg tudósítása szerint a Sony a számítási felhőkkel és kijelzőpanelekkel kapcsolatos kutatás-fejlesztés erősítése révén szeretné ellensúlyozni a televíziós készülék-szegmens romló értékesítési mutatóit.
Shoji Nemoto, a cég technológiai stratégiáért és kutatásért felelős alelnöke kedden, egy tokiói sajtóeseményen azt mondta, a Sonynak „jobban oda kell figyelnie a fogyasztók elvárásaira, nem szabad ennyire befelé fordulónak lennie”..
Az alelnök hangsúlyozta, szeretnék megerősíteni pozícióikat a mobil eszközök piacán; elmondása szerint „nem fognak hezitálni”, ha olyan cégek felvásárlásáról van szó, amelyek technológiája révén növelhetik a modern fogyasztói piacokról származó bevételeiket.
A Sony a pénzügyi év végéig 470 milliárd jent (6 milliárd dollárt) tervez kutatás-fejlesztésre költeni – 8,4 százalékkal többet, mint 2011-ben. (Igaz, még mindig kevesebbet, mint 2007-ben, amikor rekordösszeget: 544 milliárd jent (6,93 milliárd dollárt) fordítottak K+F-re.
Nemoto szerint fontos lenne, hogy a vállalat az eddigieknél nagyobb hangsúlyt fektessen az energiatakarékos alkatrészek és eszközök kifejlesztésébe. A jelek szerint a tévékészülékek egyre kevésbé fontosak a Sony számára: idén áprilisban az új vezérigazgató, Kazuo Hirai a mobil eszközöket, a játékokat és a digitális képalkotó megoldásokat említette a jövő legfontosabb termékcsoportjai között.
A techóriás az elmúlt nyolc évben közel 714 milliárd jent (9 milliárd dollárt) bukott a televíziók forgalmazásán. A cég azt tervezi, hogy Svédországból Japánba teszi át mobil divíziója főhadiszállását; az átszervezés várhatóan közel ezerfős leépítéssel jár majd.