Mind árbevételét, mind piaci részesedését sikerült növelnie 2012 negyedik negyedévében a Telenor Magyarországnak. A vállalat a múlt év utolsó három hónapjában 62 ezer előfizetővel bővítette ügyfélkörét, ami a mobil hang- és a mobilinternet szegmensben a Telenor piaci részesedésének növekedéséhez vezetett. Mindemellett, ez a növekedés sem volt képes ellensúlyozni a távközlési szektorra kivetett, az értékesítés közvetlen költségei között elszámolandó különadó terhet, így a nominális EBITDA elmaradt a 2011-estől.
„Örömmel látjuk, hogy egyre több ügyfél választja a Telenor gyors Hipernet hálózatát és különböző mobilkommunikációs szolgáltatásait. A Telenor továbbra is komoly befektetésekkel igyekszik tökéletesíteni az ügyfélélményt és így minden esély megvan arra, hogy kiaknázza az okostelefonok és a mobilinternet további terjedésében rejlő ígéretes lehetőségeket” – jelentette ki Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója.
A Telenor Magyarország 2012-es negyedik negyedévi árbevétele több mint 42 milliárd forint volt, szemben a 2011-es 41 milliárddal. A magasabb kiskereskedelmi árbevétel ellensúlyozta a hívásvégződtetési díj januári csökkenésének hatását és egy egyszeri tétel is hozzájárult a növekedéshez.
2011 és 2012 negyedik negyedévét összehasonlítva megállapítható, hogy az EBITDA nominális értéke csökkent, míg az EBIT számottevően megemelkedett. Előbbiért a már említett új távközlési adó negatív hatásai felelősek. A Telenor tavaly év végén 2,4 milliárd forintot távközlési adó, további 2,4 milliárd forintot ágazati különadó (válságadó) címen volt kénytelen befizetni. Így a “hagyományos” vállalati adók összegén felül, árbevételének 11,5 százalékát, 4,8 milliárd forintot fizetett be az államkasszába. Az EBITDA értéke 11,77 milliárd forintról 11,65 milliárd forintra esett vissza.
Az EBIT növekedésnek legfőbb oka, hogy a Telenor hálózatmodernizációs programjában végrehajtott eszközcseréknek köszönhetően alacsonyabb amortizációs költséget kellett elszámolnia. A tőkeberuházások (CAPEX) összege csökkent az előző évvel összehasonlítva, mivel 2011 negyedik negyedévében komoly beruházásokat igényelt a hálózatmodernizációs program.
Az előfizetések száma a negyedév végére elérte a 3 millió 521 ezret, és a használt kártyák száma alapján számított, záró piaci részesedés 31,78 százalék lett, szemben az előző negyedév 31,47 százalékával. A mobilinternetes piacon a Telenor részesedése 30,13 százalékra nőtt.