A Budapesten bemutatott új termékek egyike a Hybrid Charging System, amelynek lényege az újgenerációs akkumulátorok és a napenergia kombinációja. A Sanyo közép-kelet-európai régiójának értékesítési igazgatója, Peter Simon elmonda: a Hybrid Charging Systemben az akkumulátorokat napelemmel és hálózati árammal is feltölthetünk. Az így nyert, illetve eltárolt energiát akár egy év múlva is használhatjuk kisebb készülékeink működtetésére, vagy feltöltésére, jellemzően USB szabványú kimeneteken keresztül.
A rendszer az eneloop néven kifejlesztett akkumulátorokat tartalmazza, amelyek egyik tulajdonsága, hogy önkisülésük igen alacsony. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a feltöltött akkumulátorok még egy év tárolás után is megőrzik energiájuk 75 százalékát. Ennek a tulajdonságnak köszönhető, hogy a már hazánkban is kapható eneloop egyben a világ első feltöltötten kapható, azonnali használatra kész akkumulátora is. A termékcsalád AAA, és AA méretben kapható, de ? jelenleg egy átalakító segítségével, később önálló cellaként ? C, illetve D méretű elemek helyén is használhatók.
A Hybrid Charging System további meghatározó részei a napelemek ? hivatalos néven fotovoltikus cellák ?, melyeknek szintén a Sanyo az egyik legnagyobb globális fejlesztője és gyártója. Segítségükkel néhány óra alatt feltölthetők a már említett készülékek. A cég itt is felhasznált, HIT nevű napeleme a létező egyik legjobb hatásfokú cella, a beérkező energia 19,7 százalékát képes hasznosítani. Ezeket a HIT cellákat ? ipari légkondicionáló berendezések beltéri egységei mellett ? főleg a vállalat 1999 szeptemberében alapított, 830 személyt foglalkoztató dorogi gyárában, Magyarországon állítják elő. A cég jelenleg 11600 m2-en gyárt napelemeket, de a keresletre jellemző, hogy 2010-re ez az alapterület 25000 m2-re növekszik majd.
Peter Simon beszámolt arról is, hogy a Panasonic megkezdte a tárgyalásokat a Sanyo felvásárlásáról. Lapunk kérdésére azonban nem erősítette meg, hogy a tárgyalások leálltak volna a Sanyo értékének eltérő megítélése miatt. Közben a Panasonic csökkentette az idei árbevételre és nyereségre vonatkozó korábbi előrejelzését. Míg előzőleg 310 milliárd jen nyereségre számítottak, most 30 milliárdot (kb. 315 millió dollárt) valószínűsítenek az idei évre. Közleményében a Panasonic a drasztikus csökkenést a jen gyengülésével, a fogyasztás csökkenésével és az egyre élesebb árversennyel magyarázta.