Pár napja tartotta magyar bemutatkozóját a Sofitel Hotelben a dél-koreaiak legújabb zászlóshajója, az okostelefonok egyik „legbikábbika”, a négymagos Samsung Galaxy S III (az eseményről bővebben, videós bemutatóval itt). A technikai részletekkel nem untatnánk senkit, de egy ilyen debütálás mellett nem mehetünk el szó nélkül, hiszen a kimondva, kimondatlanul is az iPhone-t másoló szerepből kitörni vágyó készülék mobilpiaci trendfordulót hozhat. Ahogyan az elődök, melyek révén a dél-koreaiak nemrég átvehették a mobiltelefon-gyártók képzeletbeli dobogóján az első helyezést a Nokiától (bővebben itt).
Ehhez persze komoly munkára volt szüksége a Samsungnak, mind marketing, mind készüléktervezési fronton. Az első generációt annyira sikerült eltalálni, hogy mintegy 24 millió példányt adtak el belőle, szerte a világon. A Galaxy S II még ennél is jobb eredményt hozott a távol-keleti cég nagy örömére: mostanáig 28 millió készülék talált gazdára (és az eladások még tovább nőnek, hiszen az utód megjelenésével még egy darabig piacon marad a második generáció). Erre a szintre kell tehát felnőnie a „kistestvérnek”.
A brit Phones 4U jelentése szerint úgy tűnik, menni fog a feladat: a 4,8 colos AMOLED kijelzővel szerelt okostelefon például Nagy-Britanniában egy nap alatt az eladási listák élére ugrott; minden korábbi értékesítési adatot megdöntve a legkelendőbb kommunikációs eszközzé vált az „okosok” között. Persze úgy nem volt nehéz dolga a dél-koreaiaknak, hogy csak előrendelésből 9 milliót összehoztak (szerte a világon, több mint 100 mobilszolgáltató aktív közreműködése mellett), még azelőtt természetesen, mielőtt a boltok polcaira került volna a Galaxy S III.
Egyvalami árnyékolhatja be az újdonság menetelését igazán, ez pedig az Apple-lel folytatott jogi perpatvar. Legutóbb az USA-ban döntött úgy a bíróság, hogy - mivel a felek képtelenek voltak megállapodni - jöhet a hosszú és költséges pereskedés (további részletek itt). Történik mindez úgy, hogy közben a Samsung komoly beszállítói ranggal bír az Apple-készülékek terén...