A Google már többször is próbálkozott közösségi szolgáltatásokkal, de nem igazán sikerült ilyen téren nagyot dobnia. Most viszont a cég Area 120 névre hallgató csapata, amely a kísérleti appok és szolgáltatások fejlesztéséért felel, egy lehetséges Pinterest-alternatívát adott ki. Az Androidon és weben hozzáférhető megoldás a Keen névre hallgat (ez angolul élénket, buzgót jelent), és azt a szaktudást hasznosítja, amit a keresőóriás a gépi tanulás szakterületén felhalmozott.
A Keennel rendet vághatunk az internet fölmérhetetlen mennyiségű információs forrása között, és témák szerint válogathatunk a hasznos vagy érdekes tartalmak között. Ez persze még nem akkora újdonság, ilyesmire a Pinterest is képes. A Keen ütőkártyája a mesterséges intelligencia erőteljes használata lehet - nem kétséges, hogy ezen a területen a Google nagyon erős.
CJ Adams társalapító úgy jellemzi a szolgáltatatást, hogy ráeresztjük valamilyen témára, ami a házi kenyérsütéstől a madármegfigyelésen át a tipográfiáig bármi lehet, és néhány hasznosnak tűnő információs "drágakő", hivatkozás elmentése után a rendszer már tudni fogja, milyen nyomon haladjon tovább, idő múltával pedig egyre relevánsabb tartalmakhoz vezet el bennünket.
Tudjuk jól, hogy a Google nem jótékonysági szervezet, és nyilvánvaló, hogy az új próbálkozással profittermelő adatbázisát igyekszik bővíteni. A cég korábban nem igazán tudott betörni a közösségi térbe, ahol a célzott hirdetések szempontjából kincset érő adatok teremnek, és egy Pinterest stílusú megoldással jobban feltárhatja, mi érdekli a felhasználókat. Ennek megfelelően a Keen szorosan integrálódik a Google univerzumába, és a bejelentkezést is Google-fiókunkkal tudunk megejteni.