A digitális zenék és fizikai valójukban is létező tárgyak kereskedésével foglalkozó Limited Run szerint a Facebook hirdetésekre érkező kattintások nagy része haszontalan, amelyekért feleslegesen fizetnek a reklámozók. A cég ezen meglepő következtetésre az után jutott, hogy elemezte egy a közösségi oldalon futott kampányát. Az érintett hirdetésnél ugyanis csak 20 százalék volt - több elemzőszolgáltatás mérése alapján - a valódi emberek kattintása, míg a maradék 80 százalék hamis klikk volt.
Ezen kattintások ráadásul mind olyan böngészőből érkeztek, amelyeknél nem volt bekapcsolva a JavaScript. A Limited Run azt állítja, hogy korábban csak a beérkező klikkek 1-2 százalékánál fordult elő ez a helyzet; a rájuk kíváncsi látogatók közel 100 százaléka olyan böngészőt használ, melyen aktiválva van a JavaScript. Márpedig utóbbi hiányában igen nehéz elemzőszolgáltatással ellenőrizni a kattintás hitelességét, így a vállalat automatizált robotokra gyanakszik.
A Facebook közölte, hogy kivizsgálják a történteket, és egyben azt is hangsúlyozták, hogy rendelkeznek védelemmel az ilyen csalások elkerüléséhez.
A témát bővebben a Computerworld elemzi!