A Twitter klienseiről - UberSocial, Echofon és Twitroyd - elhíresült Ubermedia hamarosan szakíthat a Twitterrel, hogy létrehozza a saját, a mikroblog oldalnak közvetlen riválist jelentő szolgáltatását - mondta a CNN riporterének három névtelenséget kérő, a témában bennfentesnek számító szakember. Az új megoldás a Twitterben csalódott felhasználókat csábítaná el, azokat akiknek például nem elég a 140 karakter a csiripeléshez.
Az Ubermedia rendelkezik munícióval a palotaforradalomhoz, mivel a Sysomos piackutató intézet felmérése szerint a tweetek 11,5 százaléka a cég klienseiből érkezik. A jelentés alapján a Twitter webfelülete és a hivatalos iPhone alkalmazás után az UberSocial a harmadik legnépszerűbb módja a csiripek útra indításának a mikroblog szolgáltatás felhasználóinak a körében. A negyedik helyen pedig a Twitter Blackberry megoldásával megosztott helyen az a Tweetdeck áll, amelyet a korábbi hírek szerint 30 millió dollárért vásárol fel az Ubermedia.
Ezen felül a motiváció is adott az elszakadáshoz, mivel a Twitter az elmúlt hónapokban többször is felszólította a külső fejlesztőket, hogy a csiripelő kliensek helyett inkább mashup webalkalmazások készítésével foglalkozzanak. Jelen helyzetben ugyanis a kliensek csak forgalmat vonnak el Twittertől, amely a megfelelő hirdetési felületet kereső üzemeltetőnek egyáltalán nem jön jól. Az első kardvágás ráadásul már meg is történt, mivel februárban a Twitter egy rövid időre letiltotta az Ubermedia mobilos klienseit.