A Firefox böngésző fejlesztője, a Mozilla egy olyan szolgáltatással készül együttműködni, amely havi előfizetési díj fejében hirdetésmentes hozzáférést biztosít számos kiadványhoz.
A Scroll nevű startup az újfajta üzleti modell segítségével több bevételhez juttatná a kiadókat, mint amennyit a hagyományos hirdetési formák jövedelmeznek. A startup öt dolláros előfizetési díjat tervez az egészen speciális anyagokon kívül szinte bármihez.
A szolgáltatás tesztelésében csaknem harminc médiacég vesz részt, köztük olyan nagy nevek, mint a New York Time, The Atlantic, a USA Today és a BuzzFeed.
A Scroll 2018 végén kezdett tárgyalásokba a Mozillával, amely egyelőre nem árult el részleteket az együttműködés formáját illetően, csupán annyit közölt egy blogposztban, hogy fontosnak tartja a profitábilis ökoszisztéma kialakítását, az online hirdetési rendszer hibáinak feltárását, valamint azt , hogy a kiadók a jelenleginél több bevételhez jussanak.
Mindez arra utal, hogy a fejlesztő valóban hajlik az együttműködésre a startupppal.