Ügynökségek, hirdetésszervezők visszautasíthatatlan ajánlatai, szponzorációs megkeresések záporoznak a cégekre mindennap, nehéz kiválasztani mire érdemes költeni és mire nem. A marketingre szánt pénzünket elkölthetjük pillanatok alatt egy televíziós kampány keretében, vagy aprópénzre váltva hónapokig online is kampányolhatunk. Az eredmény csupán attól függ, hogy jól döntöttünk-e.
Létezik azonban olyan kampány is, amely gyakorlatilag nem kerül pénzünkbe, nem kell bannert fizetni, vagy drága újsághirdetésekre költenünk. A céges és szakértői blogok a marketing guruk többsége szerint a legcélzottabb és így talán a leghatékonyabb kiegészítője lehet egy közepes költségvetésű kampánynak.
Jó példa az Apple tavalyi turpissága, amely hónapokig tematizálta a számítógépes sajtót azzal, hogy bárki olvashatta a cég „főnökének" blogbejegyzéseit. A „The Secret Diary of Steve Jobs" oldalon publikáló „fake" Steve Jobs-ról aztán meglepő módon kiderült, hogy IT szakíró a neves Forbes Magazin csapatában. Mellékesen a blog ma is igen népszerű, és készítője miután leleplezte magát közismert nemzetközi szakértővé nőtte ki magát. Az hírverés jót tett az Apple-nek, a bloggernek és természetesen a magazinnak is. Mindenki jól járt, hatékonyabb támogató kampányt tervezni sem lehetett volna az iPhone megjelenése környékén.
A blogok természetesen más esetben is igen hasznosak tudnak lenni. A fejlesztői blogokat olvasó bennfentesek szintén hamar eljuttatják a céges üzeneteket a médiába, hiszen ma már a blogger sok helyütt a hivatásos újságírót is is megelőzi gyorsaságban, jól informáltságban.
Termékek, szolgáltatások sikere múlhat azon, hogy megismeri-e a felhasználók széles tábora az adott cég legújabb modelljeit, fejlesztéseit. A blogok itt is segíthetnek, hiszen a téma iránt érdeklődők a keresőkben hamar ráakadhatnak egy-egy témába vágó írásra, s a szakfolyóiratok, hivatalos weboldalak információin túl általában a blogokban talál személyes véleményeket, más felhasználók által megosztott tapasztalatokat.
A szakértői blog egyetlen veszélye, hogyha nagyon direkt az üzenet, az olvasók hamar átlátják, hogyha közvetlen reklámmal támadnak a téma fizetett szakértői. A blogtól inkább márkafüggetlen elemző véleményeket, tapasztalatokat vár az olvasó, amelyre reagálva elmondhatja saját élményeit, gondolatait.
A blog nem is annyira egyszerű műfaj, ezért érdemes gondosan megválogatni mit is olvasunk el a hatalmas kínálatból. Az olvasó hajhász, önmegvalósító, önjelölt szakértők helyett legtöbbször érdemes jól bevált stílusú, vagy közismert szakértő blogját látogatni, hiszen ezzel is segítjük a blogok önszabályozó rendszerét és hiteles információhoz is jutunk.