Nem meglepő, hogy egy olyan nagyvállalatnál, amely millióknak nyújt szolgáltatást, komoly projektkultúra alakult ki. Pontosan ez a helyzet a Telenornál, ahol napjainkban 60-70 projekt is fut párhuzamosan. Ilyen nagyszámú projektet azonban csak megfelelő támogatóeszközzel lehet hatékonyan és összehangoltan kezelni.
Gyári szoftver kis testreszabással
„Az elmúlt 10 évben többször is körülnéztünk a piacon, ám mindig azt láttuk, hogy a rendelkezésre álló szoftverek kezdetlegesek és drágák, ezért egyedi fejlesztésbe fogtunk. Rendszerünket fokozatosan bővítettük, ám valójában mindig a világ után futottunk, ráadásul egy idő után az integráció meglehetősen költséges és hosszadalmas folyamat volt. Időről időre ismét megszondáztuk a piacot, és a sok kudarc után tavaly arra a következtetésre jutottunk, hogy már érdemes dobozos támogatórendszert keresnünk. Tendert írtunk ki, amire számos vezető termék szállítóját meghívtuk. Az árak és a kínált funkciók alapján a Compuware Changepoint termékére esett a választásunk” - tájékoztat Sárközi László, a Telenor Fejlesztési Portfolió Menedzsment Osztályának vezetője.
A bevezetés során arra törekedtek, hogy a gyári rendszert a lehető legkevésbé változtassák meg, a testreszabásokat egyszerű beállításokkal végezzék el. Mivel a Changepoint termék alapfilozófiája rendkívül közel áll a Telenor megközelítéséhez, ez körülbelül 90 százalékban sikerült is. Az a két terület, ahol az egyedi fejlesztéseket nem lehetett elkerülni, részben a távközlési szektor, részben a Telenor specialitásaiból fakad.
Jó ár/érték arány
A választáskor fontos szempont volt a jó ár/érték arány. Szintén sokat nyomott a latban a funkciók integráltsága; ezáltal egyszerűsödtek a funkciók, csökkentek a költségek, és a felhasználók is könnyebben megtanulták az új rendszer kezelését. A Changepoint kiváltotta az összes korábban használt támogatórendszert. A pénzügyi folyamatokat továbbra is az SAP látja el, természetesen a Changepointtal integrálva.
A rendszer bevezetése óta a vállalatnál egységesen kezelik a riportolást, a munkalapokat, a tervezés támogatását stb., azaz megvalósult az integrált erőforrás-menedzsment. Minden projektinformáció egy rendszerből érhető el, a projektek és a portfóliók teljes körűen áttekinthetők, így megalapozottabb a döntés-előkészítés és csökkent a projektadminisztráció.
A Changepoint bevezetésében a Provice Kft. látta el a rendszerintegrátori feladatokat.