Hirdetés
. Hirdetés

Problémákkal küzd a Microsoft felhője

|

Másfél óráig elérhetetlenek voltak a Microsoft BPOS szolgáltatásai.

Hirdetés

Az Egyesült Államok néhány felhasználójánál pénteken 90 percen keresztül elérhetetlenné váltak a Business Productivity Online Suite (BPOS) szolgáltatásai. A hazánkban is elérhető BPOS a redmondi szoftvercég all-in, havidíjas irodai programcsomagja, amely olyan nagyvállalati szoftverek hosztolt verzióit tartalmazza, mint az Exchange, a SharePoint, vagy éppen az Office Communicator Server. A szolgáltatásoknak köszönhetően a cégek költséghatékony módon, havidíjért cserébe és szerver fenntartása nélkül élvezhetik a fent említett szoftverek előnyeit úgy, hogy használatukhoz nem szükséges semmiféle beruházás.

 

 



A Microsoft az online szolgáltatások szerződésében magas - 99,9 százalékos - rendelkezésre állást garantál, mivel üzletileg fontos alkalmazások lévén a kiesések alaposan elkeseríthetik az előfizetőik szájízét. Egy vállalkozásnak sem kellemes ugyanis, ha a redmondi szoftvercég szervereinek a kiesése miatt órákig szüneteltetnie kell a munkáját.

"Több mint 40 órája áll! Nem tudom szavakban kifejezni, hogy milyen frusztráló ez" - írta a ZDNet újságírójának címzett Facebook üzenetében Tim Huckaby, az InterKnowlogy alapító- vezérigazgatója és egyben a Microsoft egyik kiemelt szakembere. "A cégem Exchange fiókja és a BPOS már több mint 40 órája elérhetetlen. Ha ezt a kiesést összeszámolom a júliusi üzemszünettel, akkor az elmúlt 5 hónap alatt az email fiókom esetén a Microsoft hosztolt szolgáltatásai csak 98,07 százalékos rendelkezésre állást tudnak felmutatni".

A Microsoft szóvivője később elismerte a hibát: "Az elmúlt délelőtt, körülbelül 10 órától néhány észak-amerikai előfizetőnk számára elérhetetlenné váltak szervereink. Azonosítottuk a hálózati hibát, amelynek kijavítása 90 percet vett igénybe. Ezen idő alatt a felhasználóink egy részének problémái adódhattak az online szolgáltatások elérésekor". A redmondi szoftvercég kommunikációs szakembere ugyanakkor elmondta, hogy a szerződésekben vállalt 99,9 százalékos rendelkezésre állás nem forog veszélyben, Tim Huckaby 40 órás kiesése pedig csak egy extrém eset. Ha egy partnerüknél mégis hasonló történik, akkor visszafizetik a pénzét – tette hozzá később.

Összességében azonban az üzemszünet meglehetősen kínos a Microsoftnak, mivel ez rövid időm belül a második kiesés volt.  Az első még augusztus 23-án következett be. A redmondi szoftvercég kommunikációjában folyamatosan igyekszik hangsúlyozni, hogy komolyan elkötelezett a felhő informatikával kapcsolatban. „Mind benne vagyunk” – mondják gyakran a cég vezetői. E irányuknak az egyik zászlóshajója a BPOS, amelynek azonban komoly konkurenciái vannak a hosztolt céges szolgáltatások piacán. A kiélezett versenyben márpedig komoly tényezőnek számít a rendelkezésre állás. Egyik cég sem szereti ugyanis, ha önhibáján kívül fel kell egy rövid időre függesztenie a munkáját.

 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.