Ma már mindenki tudja, hogy ott kell lenni a világhálón. A kisvállalkozások többsége már rendelkezik valamilyen weboldallal, azonban ezek közül rendkívül kevésről mondhatjuk, hogy jól tervezett, informatív, és felhasználóbarát. Sokszor nem is a kivitelezésen megspórolt forintok miatti hibák a legzavaróbbak, legtöbbször már a működőképes koncepció is hiányzik
Koncepciótlanság természetesen egy olyan oldal létrejöttéhez vezet, amely mindenre alkalmas, csak arra nem, hogy cégünket az interneten megjelenítse. Rendszeres frissülés nélkül a száraz adatokat és statikus információkat közvetítő oldalak egyszerűen elsüllyednek az egyre bővülő kínálatban. A probléma innen öngerjesztővé válik, mivel a rossz weboldal nem segíti vállalkozásunk sikerét, így könnyen gondolhatjuk, hogy az interneten nincs keresni valónk, s az oldal egy idő után valóban digitális szemétté változik.
A legnagyobb baj, hogy céges oldalak nagy részét alig lehet megtalálni a keresőkben, emiatt a látogatószám is jelentéktelen. A partneroldalak, együttműködések nélkül valóban nehéz oldalainkra csábítani a látogatókat, illetve egy elhanyagolt oldal inkább rossz érzéseket kelt a felhasználók többségében, s megeshet, hogy emiatt esetleg ilyenkor versenytársaink kerülnek előnybe.
Mitől sikeres egy oldal?
Legyen érdekes! Bármilyen témával is foglalkozunk, weboldalunk sugallja azt, hogy ezen a területen otthonosan mozgunk, szakértőink a legjobbak, információink naprakészek és helytállóak. Rendszeresen helyezzünk el híreket az oldalon, mert ez visszacsábíthatja a felhasználók többségét. A szakterületünk nemzetközi vonatkozásait is szemlézzük, hiszen ma már nem érdemes enélkül semmilyen terméket, vagy szolgáltatást kínálni.
Felhasználóbarát gondolkodással újabb jó pontokat szerezhetünk látogatóink szemében. Maga az oldal szerkezete, átláthatósága, és a navigáció legyen egyszerű, de mégis mutatós. Az árakat és díjakat ne rejtsük el hatalmas adatbázisokban, amelyeknek már a megnyitása is körülményes. Az internetes felhasználó nem szereti, ha mindenféle trükkökkel próbáljuk rávenni a vásárlásra, legtöbbször tájékozódni szeretne, s ha megfelelő az ajánlatunk eldöntheti, hogy meggyőző-e az ajánlatunk.
Óvatosan bánjunk a kedvezmények és az akciók sztárolásával, hiszen ez akár visszatetsző is lehet. Inkább adjunk korrekt információt a termékekről és szolgáltatásokról, minél több képpel, ábrával, sőt akár videóval kiegészítve.
Adjunk tanácsot látogatóinknak, érezzék, hogy itt figyelnek a részletekre. Vegyük figyelembe a korábban felvetődött kérdéseket és készítsünk belőlük Gyakran Ismétlődő Kérdések szekciót oldalunkon. Adjunk lehetőséget a visszajelzésre - természetesen ellenőrzött, moderált - megjegyzés, vagy üzenőfal segítségével tovább bővíthetjük a látogatóink elégedettségét.
Az oldalt lássuk el fórummal, ahol szakértőinkkel és egymással is vitázhatnak a látogatók, viszont ne engedjük, hogy a fórumunk topikjai és bejegyzései ne a termékekről és szolgáltatásokról szóljanak. A rosszul moderált, elhanyagolt fórum szintén rossz érzést kelthet az odalátogatókban.
Hol hirdessünk?
Weboldalunkat csak olyan oldalakon hirdessük, ahol felhasználóink megfordulhatnak. Ehhez nem árt ismerni a vásárlóinkat, megrendelőinket. A barátságból elhelyezett céltalan bannerek és partneroldalak általában nem hoznak nagyobb forgalmat, így próbáljunk hatékony online kampányokat megvalósítani.
A nagyobb portálokon elköltött sok pénz legtöbbször nem a leghatékonyabb hirdetési forma, viszont a speciális közösségek gyakran olcsóbb és jobb lehetőséget jelentenek.
Ne próbálkozzunk illegális spammel, vagy idegesítően figyelemfelkeltő megoldásokkal, mert ez inkább elfordítja a felhasználókat oldalunktól.
Ingyen reklámfelületet jelenthetnek viszont egy vállalkozás részére a videós közösségi oldalak. Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a videó-oldalakon keresztül akár közvetlenül is elérhetik a leendő vásárlóikat. A nagy látogatottságú oldalak ingyenes lehetőséget biztosítanak akár a gerillamarketing lehetőségekre is.
Végül de nem utolsó sorban, mérjük és figyeljük az oldalunk látogatottságát, elemezzük az oldalunkra érkező netezők szokásait, ismerjük meg jobban a visszatérők és az elpártolók szokásait. Ezen adatoknak megfelelően legtöbbször elég, ha csak finom hangoljuk az oldal felépítését, tartalmát, de ha a számok azt mutatják érdemes újragondolni akár az egész weboldalt is.