Magyarországon is teremt lehetőségeket a vállalat partnerhálózata számára, hogy az SAP új, globális részpiacokon jelent meg. Az eddig hagyományosnak tekintett applikációs, és üzleti analitikai szektor mellett az idei évben megjelent a felhő, az adatbázis és technológia, valamint a mobil szegmensek, melyekben vezető szerepre tör a német gyökerű szoftvercég. Az új területekre való belépés az elmúlt években megerősödött innováció eredménye, és azt szolgálja, hogy az SAP elérje a 2015-re kitűzött célját, a 20 milliárd euró árbevételt. Az ambiciózus tervet jól mutatja, hogy tavalyi évben 14 milliárd, 2010-ben pedig 12 milliárd euróról szóltak a pénzügyi jelentések.
Ablonczy Balázs, a magyar leányvállalat ügyvezetője azt hangsúlyozta, hogy a növekedési célok elérésében jelentős szerepe van a partnerhálózatnak, melynek segítségével látják el az üzleti felhasználók jelentős részét hazánkban is. Tavalyi évben fontos mérföldkőhöz értek, ekkor már teljes mértékben a partnerek fedték le a kis- és középvállalati szektort, míg a nagyvállalatoknál közvetlenül, vagy speciális tudású partnerekkel voltak jelen. Az ügyvezető szerint ez is mutatja, hogy az ügyfelekre bízzák a választás lehetőségét nemcsak a megoldások, hanem az együttműködő partnerek terén is, egyben mindenkinek piacot biztosítsanak, hogy erősségei szerint építsék az SAP ökoszisztémát.
A szoftvervállalat feltörekvő piacaiért felelős partnerhálózat vezetője, Joao Paulo de Silva elmondta, hogy idei évben 40%-os növekedést terveznek e szegmensből a közel 100 országra kiterjedő régióban. A Magyarországra látogató vezető kijelentette, az SAP partnereivel együtt kíván növekedni, ám ez sok esetben másfajta megközelítést, gondolkodásmódot igényel a partnereiktől, mivel az új piacok adta üzleti lehetőségekre, innovatív termékekre kell fókuszálni. Példaként hozta fel az észak-amerikai térséget, ahol az új szoftverbevételek 65%-át az üzleti intelligencia termékkör adja. „Az SAP már nem az a hagyományos ERP szállító, ahogy korábban megismerhették”-emlékeztetett. Az alelnök lényeges szempontnak tekinti, hogy a partnerek egyedi képességekre tegyenek szert a hálózatban, melyet a szoftvercég különböző programok formájában támogat. Közép-Európáról szólva különösen eredményesnek értékeli Joao Paulo de Silva a partnerhálózat tavaly, terv felett elért teljesítményét. Idei évben is folytatják a képzési, felkészítési programokat, illetve egyszerűsíteni kívánják az adminisztratív, az üzletépítési folyamatokat. Magyarországon nagyobb hangsúlyt fog kapni a gyorsabb bevezetési metodikát kínáló ún. fast start program is. Ablonczy Balázs hozzátette, hogy a hazai üzleti intelligencia (BI) piacon - melynek több mint a felét uralják - további lokális partnereket keresnek, akikkel közösen tudnak reagálni a keresletnövekedésre. „Magyarországon a magyar cégekkel akar együtt nőni az SAP” - húzta alá. A vállalat jelenleg 24 céggel dolgozik együtt a kkv, és a BI területen.
Egy év alatt száz új implementáció
Az általános gazdasági helyzet ellenére a tavalyi évet sikeresnek ítélte az ügyvezető: 100 új vállalat lett SAP ügyfél, így mára több mint 1200 cég használja a szoftvercég rendszereit Magyarországon. Az üzleti alkalmazások szegmensében elérték a 35%-os piacvezetői részarányt. A kisvállalati szektor a legjobb teljesítők között volt, 34%-kal növekedett az innen származó árbevétel. A hamarosan elinduló felhő alapú megoldástól, az SAP Business One OnDemandtól az eddigi ügyfélszám növekedésének fenntartását várják.