Két, Google-lel kapcsolatos hírről is be kell számolnunk. Egyrészt a Google Apps kapcsán szivárgott ki az információ, miszerint a következő négy-hat hétben óriási - jelenleg még meg nem nevezett - szervezetek csatlakoznak az amerikai vállalat által felhőben hostolt alkalmazásszolgáltatás felhasználói közé. Amit Singh, a Google Enterprise vezető alelnöke úgy becsülte, hogy ezek a cégek, kormányzati hivatalok és oktatási intézmények akár egyszerre százezres nagyságrendű usert is a felhőbe irányíthatnak.
A Google kifejezetten a kisvállalkozásokat célozta meg az Apps 2007-es elindításakor, hogy felhőalapú csoportmunka és kommunikációs szolgáltatásokat nyújthasson számukra. Akkor legnagyobb riválisa még a Microsoft Office programcsaládja volt, melynek jelentősége azonban mára lecsökkent (érzi ezt Redmond is, nem véletlenül „nyomja" saját, Azure nevű cloudját). Az azóta eltelt idő azonban nem csak az egymással versengők pozícióját változtatta meg, hanem a célcsoportot is: a Sergey Brin és Larry Page által alapított keresőcég a közepes és nagyvállalatok felé is kinyújtotta virtuális kezét. Ezen irányváltás létjogosultságát látjuk hamarosan ismét igazolódni.
A szükséges plusz
Singh azonban nem csak a Google Apps kapcsán csepegtetett el némi információmorzsát, hanem a szintén nagy reményekkel indított, de aztán egyre szürkébbé vált Google+ kapcsán is. Korábbi írásunkat megerősítette az alelnök, aki szerint vállalata a közösségi szolgáltatás munkahelyekre optimalizálásán dolgozik. Azaz a LinkedIn által kínált szolgáltatásokhoz hasonló lehetőségeket kíván bevinni saját megoldásába. Ebben a Google-nél szerzett tapasztalatok nagyban segítik a fejlesztőket: a cég saját magán próbálgatta a Google+ funkcióit, és ezzel jelentős növekedést tudott elérni a termelékenység és a csoportmunka terén, állította Singh.
„A következő fázisban a Google+ ezen változatát vállalatbaráttá kívánjuk tenni, hogy a Google Apps felhasználók kihasználhassák a benne és a Google Apps-ben rejlő együttes lehetőségeket" - nyilatkozta.
Nem véletlenül célozta meg a céges felhasználókat az amerikai óriás: a Forrester Research kutatása szerint 2016-ig, tehát a következő öt évben éves szinten átlagosan 60 százalékkal fog nőni a felhasználói szám ebben a szegmensben, ezzel együtt pedig a bevétel is jelentős bővülés elé néz. Sokkal dinamikusabb emelkedés várható e téren, mint ami az e szempontból túlságosan nagy szórással dolgozó, minden internetezőt célzó általános közösségi hálózatok (például a Facebook) esetében. Szemben a tavalyi, 600 millió dolláros bevétellel, öt év múlva már közel 6 és fél milliárd dollárosra hízik vállalati közösségi piac, állítja a piackutatók.