Elektronikus úton, interneten is beküldhetők a nyugdíjbiztosítóhoz a kötelező évi adatok. A rendszert április 17-én helyezték üzembe, az adatszolgáltatást elektronikus úton történő teljesítését támogató informatikai rendszer kiépítését a New Age Software Kft. és az E-Group munkatársai végezték. Jelentős segítséget kaptak a Miniszterelnöki Hivatal Elektronikuskormányzat-központtól, a Kopint-Datorg Rt. és a Pillér Kft.-től.
Ahhoz, hogy valaki adatszolgáltatási kötelezettségének internetes úton eleget tehessen, rendelkeznie kell egy Ügyfélkapu-regisztrációval, illetve egy adatlapot - ami a nyugdíjbiztosító oldaláról szerezhet be - kell kitöltenie: ezen kell bejelentenie, hogy elektronikusan szolgáltatja az adatokat, illetve megjelölheti, ki az a személy, aki a nevében eljárhat. Az adatlapot az ügyfélszolgálatnak kell eljuttatni. Az ügy leírása a www.onyf.hu oldalon, az e-nyenyi menüpont alatt érhető el.
Az újítást bejelentő sajtóeseményen Rába Ferenc, a nyugdíjbiztosító informatikai főigazgató-helyettese ismertette, hogy éves szinten 6,1 millió NYENYI lapot dolgoznak fel. Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóságnál (Onyf) 2005 novembere óta működik egy dokumentumkapu rendszer, ahol 41-féle nyomtatványt lehet letölteni.
Az internetes adatszolgáltatási lehetőségtől az ügyfélszolgálati munkatársak adminisztrációs terheinek csökkenését várja a főigazgató-helyettes. Rába Ferenc ismertette, hogy a floppylemezen történő adatszolgáltatási lehetőséget a továbbiakban is fenntartják, egyelőre nem változtatnak ezen a módszeren. Évente 350 ezer ügyféltől érkeznek vissza floppy lemezen az adatok.