Új üzleti modellt talált ki a keresőcég: weboldalak rendelkezésére bocsátja a programozási felületét, amelynek segítségével a Yahoo! keresési algoritmusaival alakíthatnak ki saját szolgáltatásokat. A Yahoo! API-jával (application programming interface) létre lehet hozni olyan keresési szolgáltatást, amellyel különböző témák szerint lehet keresni, mint például sport. A mostani API még csak béta verzió lesz, és része egy későbbi, BOSS elnevezésű platformnak (Build Your Own Search Service - építs saját keresőszolgáltatást). A Yahoo! tervei szerint a BOSS-t használó és abból bevételt generáló cégek részesedést fizetnek majd a keresővállalatnak. Ezzel azt is elérik, hogy a weboldalak a Yahoo keresőjét használják, és ne másikat.
A Google-nak is van már személyre szabható keresőszolgáltatása, de a Yahoo közleményében úgy fogalmaz, hogy a BOSS "példa nélküli mértékben nyújt hozzáférést" a technológiájához, és várhatóan "felforgatja a keresőpiacot". Karsten Weide, az IDC elemzője azonban úgy véli, hogy az új lehetőség nem fogja számottevően növelni a Yahoo! piaci részesedését. Valamelyest javítani fogja, efelől nincs kétség, de nem fogja a feje tetejére állítani a piacot. Rövid távon legalábbis biztosan nem - mondta Weide.
A fenti bejelentéssel egyidőben közölte a Yahoo, hogy mesterséges intelligencia megoldást fog alkalmazni annak megállapítására, hogy melyek azok a hírek, amelyek az olvasókat érdekelhetik. Az elmúlt hónapokban tíz kutató vizsgálta, hogy a mesterséges intelligencia algoritmusok segítik-e a Yahoo! Today (a Yahoo hírrovata) oldalainak látogatószám-növekedését. Mint kiderült, nem elég csupán az olvasói korcsoport, nem és lakhely szerint meghatározni az érdeklődési kört. A rendszer még csak kutatási fázisban van, és még nem lehet tudni, mikor alkalmazzák "élesben", de a jelek szerint máris 25-30 százalékkal növelte a kattintási rátát, ami évi több millió dollár árbevétel-növekedést generálhat.
Nyári offenzívába kezd a Yahoo!
A Yahoo! több fronton is támadást indított megnyirbált piaci részesedésének visszaszerzésére. Többek között úgy, hogy ingyen adja keresőtechnológiáját.
Hirdetés
Hirdetés