A Wall Street által mérvadónak tekintett comScore legfrissebb adatai szerint szeptemberben a Bing ugyan kismértékben, de újra növelni tudta részesedését a böngészők piacán Amerikában, így elérve a 9,4 százalékot. Mindez 0,1 százalékos növekedésnek felel meg, mivel augusztusban még a tengerentúli felhasználóknak 9,3 százaléka preferálta a Microsoft keresőjét. Bár nem beszélhetünk nagy ugrásról a szoftvercég szakembereinek jó hír lehet, hogy a Bing stabilizálni tudta pozícióját, hiszen a júliusi 8,9 százalékos növekedése után sokan visszaesést jósoltak számára.
A Microsoftnak csak annyi gondja lehet, hogy keresőjük nem a Google kárára terjeszkedik. Sőt a jelek szerint pont egyrészt attól a Yahoo-tól csábít el felhasználókat, amellyel még a nyár közepén stratégiai megállapodást kötöttek. A Yahoo keresője ugyanis a piaci részesedés tekintetében az augusztusi 19,3 százalékáról 18,8 százalékra zuhant vissza, miközben a Google is képes volt 0,3 százalékos növekedésre, amelynek köszönhetően Amerikában is piacvezetőnek számít 64,9 százalékával.
Gyarapodott, vagy nem?
Érdekesség, hogy egy másik kutatóintézet pont az ellenkezőjét állítja, mint amit a comScore adatai mutatnak. A Hitwise felmérése szerint ugyanis az elmúlt hónapban csak a Google tudta növelni részesedését az amerikai piacon (70,24 százalékról, 71,08 százalékra), míg a Bing és a Yahoo visszaesett. Előbbi 5 százalékkal csökkentette részesedését 8,96 százalékra, míg a Yahoo csekélyebb 3 százalékos visszaesést szenvedett el, így elérve a 16,38 százalékos piaci részesedést.
Egy harmadik kutatóintézet felmérése, az Efficient Frontieré talán a comScore adatait támaszthatja alá, mivel habár ők inkább a keresőmarketing szempontjából mérik a különböző szolgáltatókat, eredményeik szerint a Bing szintén növelni tudta a szponzorált klikkjeinek a számát. Míg a második negyedévben csupán a 4,08 százalékkal részesedett e kattintásokból, addig a harmadik negyedévre elérte a 4,76 százalékot.
Mellette a Google hirdetési rendszere habár Amerikában abszolút piacvezetőnek számít, reklámbevételeinél negyedéves szinten 1,76 százalékos, éves szinten 0,83 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni. A Yahoo harmadikként felemásan szerepelt. Habár növelte részesedését az elmúlt negyedéves szinten a szponzorált linkekre kattintások számát illetően, éves szinten mégis visszaesett. Ráadásul reklámbevételei is 0,07 százalékkal csökkentek az elmúlt év hasonló időszakához képest.
Nálunk csak ínyencség
Végezetül habár amerikai adatokról van szó, a Binget szinte csak ez alapján lehet megítélni, mivel a tengerentúlon kívül csak kevés országban fut a teljes verziója. Hazánkban is egyelőre csak béta állapotban érhető el, amely gyakorlatilag nem más, mint az átnevezett Live Search, így még félkésznek sem lehet igazán nevezni. A tengerentúlon már elérhető újdonságokat pedig nem is érdemes keressük, csak úgy próbálhatjuk ki őket, ha a lokalizációt átállítjuk az Egyesül Államokra.
A Gemius Ranking magyarországi statisztikái szerint így nem meglepő módon a Bing hazánkban egyelőre még csak a küszöbön toporog a maga 1,77 százalékos piaci részesedésével. Mellette 90,19 százalékával a Google dominanciája megkérdőjelezhetetlen, s a Microsoft keresőjét pedig nálunk még a hirstart.hu (4,32 százalék) is megelőzi.