Szigorú intézkedést vezetett be szezonkezdett előtt az NFL vezetősége. A National Football League új szabályzatában ugyanis alaposan megregulázták a közösségi médiát és az online közvetítéseket, amely értelmében a Twitteren és más közösségi oldalakon a játékosok, az edzők, a csapatok vezetői és a média munkatársai a meccsek során nem küldhetnek semmilyen olyan bejegyzést profiljukba, ami bármilyen részletet is elárul a stadionon belüli történésekről.
A meccskezdett előtti 90 perctől kezdve az utolsó interjúig számukra tilos a Facebook és Twitter profiljukat frissíteni bármilyen NFL-el kapcsolatos bejegyzéssel. Sőt az online médiumok nem közvetíthetik percről-percre az eseményeket, csupán időben elcsúsztatva oszthatnak meg információkat a meccsel kapcsolatban olvasóikkal. Az NFL vezetősége mindezzel egyrészt azt szeretné elérni, hogy a stadionok továbbra is teltházasak legyenek, másrészt a TV közvetítéseket is óvják, félve attól, hogy a szociális-média nézőket csábíthat el a hagyományos médiumoktól, amelyek mind fizetnek a közvetítési jogokért.
A játékosok folyamatosan csiripelnek
Hazákban - ahol a Twitter használata még elenyésző - nehéz elképzelni egyelőre hasonló szabályozást, miközben az Egyesült Államokba az utóbbi időkben egyre több fejfájást okoztak a közösségi oldalak. Az NFL játékosok zöme ugyanis folyamatosan csiripel, s a csapatuk által elért touchdown-okat és a meccs fő történéseit rögtön közé is tették eddig Twitter profiljukban az oldalvonal mellett ülve.
A csevegésük ráadásul a csapatoknak is komolyan ártott. Professzionális klubok révén ugyanis azok eddig alaposan megtervezett kommunikációt folytattak, kőbe vésve, hogy melyik információ kerülhet ki, s minek kell házon belül maradnia. A Twitter és a Facebook azonban egy kiskaput nyitott, amit a játékosok tudatosan-tudattalanul kihasználtak megosztva a nagyvilággal a hét pecsétes titokként kezelt edzések információit, így komolyan ártva csapatuknak.
Emiatt például nyáron a Green Bay Packers játékosát 1700 dollárra büntette edzője, mikor a nagyvilágnak betekintést engedett a csapata formálódó taktikájába. Több klub megelőzve a bajt korábban megtiltotta a csiripelést játékosaik számára, hogy így vegyék elejét az indokolatlan feszültségeknek. A csapatok a velük kapcsolatos 140 karakteres információmorzsákat így igyekszenek saját hivatalos Twitter profiljukban megosztani. A tapasztalatok szerint azonban az embereket jobban érdeklik a személyes üzenetek, amiért inkább a játékosok bejegyzéseit követik. Erre jó példa Terrell Owens, akinek 161 ezer követője van, míg a New England Patriots és a San Diego Chargers 20 ezer, a Miami Dolphins pedig csak 12 ezerrel rendelkezik.
A mostani Twitter megkötés habár hazánkban még messzinek tűnik, talán a közeljövőben az európai focisták is rákapnak a csiripelésre, míg a kispadon ülnek. A Barcelona vezetősége például valószínűleg nem örülne annak, ha Lionel Messi a Twitteren kifecsegné, hogy milyen taktikát gyakorolnak a Real Madrid ellen.