A kormányzati szereplők a közelmúltban a szektorral folytatott szakmai egyeztetések során világossá tették, hogy a távközlési ágazatot érintő jogszabály módosítások – a vonatkozó uniós és hazai rendelkezésekkel összhangban – iparági egyeztetésre kerülnek. Most minden előzetes szakmai egyeztetés, valamint hatástanulmányok nélkül a kormány egy éven belül harmadszor változtatja jelentős mértékben az iparág adóterheit, beavatkozva ezzel a verseny - és piacszabályozási kérdésekbe. A kiszámíthatatlan adópolitikai környezet kedvezőtlenül befolyásolja a cégek befektetési hajlandóságát és a mobiltávközlés esetében ez negatívan érintheti a küszöbön álló frekvenciaértékesítés lehetséges eredményét.
A vezetékes szolgáltatásokat jelenleg két különadó is terheli, a mobilszolgáltatások esetében pedig már évek óta nemzetközi viszonylatban is kiugróan magas az állami elvonás mértéke. Az AT Kearney nemzetközi tanácsadócég 2013. májusi felmérése szerint Magyarországon az átlagos percdíj 40%-a adóból, járulékból és különböző hatósági díjakból áll, így ez a legmagasabb ilyen jellegű teher Európában.
Az új adóteher veszélyezteti, hogy Magyarországon teljesüljön az Európai Unió a Digitális Menetrendjében elvárt szélessáv fejlesztés, valamint az innovatív technológiák és szolgáltatások elterjedése, amelyek fogyasztók millióinak kommunikációs igényeire jelentene megoldást. Fontos hangsúlyozni, hogy a törvényjavaslat elfogadásával az adóemelésből származó bevételek sokszorosától eshet el a költségvetés, hiszen az idei évre tervezett frekvenciaértékesítések során piacra kerülő frekvenciák piaci értéke – és így értelemszerűen ára is – az adóemelés valamint a kiszámíthatatlan adópolitika hatására objektíve jelentősen csökkenne.
Az IVSZ párbeszédet, kiszámíthatóságot, valamint fenntartható versenyképességet és a lakossági igények magas szintű kielégítését támogató adópolitikát sürget, és ezúton kéri a törvényjavaslat visszavonását.