Az IBM Research azon igyekszik, hogy a járművek információt cseréljenek az utakkal, más autókkal és a vezetőkkel, így csökkentve a forgalmi dugókat és megelőzve a baleseteket. Hasonlóan az automatikus váltókhoz, blokkolásgátló és a sebességet szabályozó rendszerekhez, a járművezetőt segítő technológiák is a vezető dolgát könnyítik meg azáltal, hogy elvégeznek egyes manuális műveletek a bonyolult vezetési helyzetekben.
Az intelligens jármű a környezetétől kapott információ alapján gyorsan, reflexszerűen reagál a változó helyzetekre. Az ilyen elektronikus "reflexek" gyorsabbak az emberi reakcióknál, és lehetővé teszik, hogy a járművek egymáshoz közelebb haladjanak az úton, javítsák a forgalmat, de a biztonság veszélyeztetése nélkül. Amikor az autó korrigáló műveletet hajt végre, a vezető hallható és látható vagy érezhető visszajelzést kaphat, például megváltozik a gázpedál nyomása, vagy valamilyen erő visszacsatolás jelentkezik a kormányon.
Az Egyesült Államokban az autóbalesetek költsége évi 230 milliárd dollárra, Európában pedig 160 milliárd euróra rúg - nem szólva a kórházi kezelések és halálok miatti traumákról. A közlekedési minisztériumok a világ minden országában szeretnék javítani ezeket a statisztikákat.