A Javelin Strategy & Research kedden publikált kutatása szerint 2016-ig legalább negyven százalékkal nő majd a táblagép-adaptáció. A tabletek népszerűségének növekedéséhez nagyban hozzájárul a felhasználói és tartalomfogyasztási szokások gyökeres átalakulása: ezeket az eszközöket elsősorban szórakozásra, a szabadidő kreatív eltöltésére használják a tulajdonosaik.
A kutatócég által felvázolt arányszám igen gyors ütemű penetrációt feltételez – 2011 nyarán még csak nyolcszázalékos éves növekedési rátával számoltak a szakértők.
A Javelin felmérése szerint 2011 decemberében az amerikai vásárlók 13 százaléka rendelkezett táblagéppel, 15 százalékuk pedig e-könyv olvasókat használt. A tablettulajdonosok főleg a médiatartalmakat – e-könyveket, elektronikus magazinokat és streaming videókat – fogyasztják előszeretettel. Népszerűek a különféle productivity-alkalmazások is, köztük az e-mail szolgáltatások, az online fizetési megoldások és a mobil bankolás.
A táblagép-felhasználók a többsége a tehetős és fiatal, 25 és 44 év közötti fogyasztók közül kerül ki. Az Amazon és az Android egyre nagyobb szeletet hasít ki a piacból, ám a szegmens vezető ereje továbbra is az Apple a maga 55 százalékos részesedésével.