A 2004-ben debütált YouTube videofeltöltő és -megosztó oldal hihetetlenül gyorsan növekszik, megjelenése óta ezen keresztül "videóznak" a legtöbben az interneten. A Hitwise adatai szerint az Egyesült Államok multimédiás szórakoztató piacának 29 százalékát birtokolja a YouTube. Az interneten megtekintett videók 60 százaléka ezen az oldalon jelenik meg, teljesen ingyen. Az üzemeltetők nagy erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy az oldalon megjelenő hirdetésekből profitot sikerüljön termelniük.
A publikált videók átlagosan két perc hosszúságú, főként felhasználók által otthon készített rövid bejátszások, melyek gyakran nem nélkülözik a humort sem - legalábbis ezek az anyagok a legnépszerűbbek.
A Hitwise szerint a News Corp. birtokában lévő MySpace a piac 19 százalékát tudja magáénak, majd ezt követi a Yahoo, az MSN, az AOL és a Google 3-5 százalékkal. Ki gondolná, hogy a minden lében kanál Google csak ennyire volt képes a videók területén?
Június folyamán a YouTube 2,5 milliárd videoletöltést szolgált ki. A mindössze 30 alkalmazottat foglalkoztató cég által üzemeltetett oldalra naponta 65 ezer új videót töltenek fel. Ez a szám májusban még csak 50 ezer volt. A népszerűség tényleg óriási, a Nielsen/Netratings mérései szerint havonta húszmillió egyéni felhasználó látogat az oldalra.