Az idei év harmadik negyedében várhatóan 5-10 százalékkal kevesebb PC-t fognak értékesíteni a gyártók, mint 2011 azonos időszakában – írja hétfőn megjelent kutatási elemzésében Peter Misek, a Jefferies elemzője. Misek szerint nehéz időszak vár a PC-piacra: ezt az is mutatja, hogy a szegmens két vezető cége – a Dell és a HP – értékesítési mutatói már a második negyedévben csökkenést mutattak.
Az elemző szerint a Surface tabletet piacra dobó Microsoft saját hardverfejlesztő partnereivel fog versenyezni a piacon, ami nagy valószínűséggel „összezavarja a végfelhasználókat.” Ráadásul a Huawei is kiléphet a Windows 8-at futtató tabletek és a Windows Phone 8-as operációs rendszert használó okostelefonok piacára, ami „tovább fokozhatja a HP-ra és a Dellre nehezedő nyomást.”
A táblagépek és az ultrabookok két egymástól jól elkülönülő piaci szegmenst alkotnak, de a Microsoft által bemutatott félig tablet, félig laptop „öszvér” alaposan megkavarhatja a piaci viszonyokat – figyelmeztet Misek. A szakértő egy korábbi feljegyzésében úgy vélekedett, hogy „az érintő-technológiára kihegyezett”, és így a tabletek által is jól használható Windows 8 megjelenése nagyban hozzájárulhat a PC-piac kannibalizációjához. Annak ellenére is, hogy sokan azt várják tőle, hogy újra „szexivé” tegye a személyi számítógépeket.