A BlackBerry okostelefonokat és táblagépeket gyártó kanadai Research In Motion (RIM) csütörtökön ismertette negyedik negyedéves, az elemzői várakozásokat messze alulmúló pénzügyi eredményeit. A vállalat vezetőinek a sajtótájékoztató után, a befektetők és részvényesek számára rendezett konferencián nem csak a gyenge számok és a menedzsmentet érintő változások miatt kellett magyarázkodniuk – itt számoltak be arról is, mekkora pénzügyi veszteséget okozott az, hogy tavaly októberben négy napon keresztül elérhetetlenek voltak a cég okostelefonos szolgáltatásai.
A RIM 54 millió dollárt vesztett történetének eddigi legnagyobb, globális szintű szolgáltatás-kimaradása miatt; ráadásul néhány felháborodott felhasználó is beperelte őket. A szakértők szerint mindennek ellenére viszonylag olcsón megúszták a fiaskót: a megkérdezett elemzők lényegesen nagyobb, 100-350 millió dolláros bevételkiesésre számítottak.
A leállás hatalmas negatív reklámot jelentett a cégnek. Nem véletlen, hogy a comScore kutatása szerint 2011 szeptembere és decembere között a BlackBerry-eszközök piaci részesedése 2,9 százalékkal 16 százalékra esett vissza.
A kimaradás másodlagos hatásai egyelőre nem ismertek. Mivel a BlackBerry telefonokat elsősorban az üzleti felhasználók favorizálják, és a becslések szerint az üzemzavar a hetvenmilliós felhasználói kör több mint felét érintette, feltehető, hogy nem csak a RIM vesztett komoly pénzeket a szolgáltatás átmeneti elérhetetlensége miatt.