A Google bejelentette, hogy blokkolni fogja az erőforrásigényes hirdetéseket a Chrome böngészőben.
A cég szerint ezek a reklámok visszaélnek a rendszer erőforrásaival, és bizonyos esetekben kriptovalutát bányásznak, vagy egyszerűen csak rosszul vannak megírva, ezért a jövőben nem fogja megjeleníteni őket a Chrome-ban.
Ez azt jelenti, hogy a böngésző limitálni fogja az egy hirdetés által felhasználható erőforrásokat. Ha egy reklám átlépi a korlátot, kerete egy hibaoldalra kerül át, amely tájékoztatja a felhasználót, hogy a hirdetés túl sok erőforrást emésztett fel.
A cég kijelölte a határvonalat is, ami az elfogadható és az elfogadhatatlan tartományt elválasztja: ez 30 másodpercenként 15 másodperces CPU használat, illetve 4 megabájt hálózati adat, összesen pedig 60 másodperc teljes CPU használat.
Ma csak a hirdetések 0,3 százaléka lépi át ezt a küszöböt, viszont ők emésztik fel az összes hirdetés hálózati adatforgalmának 27 százalékát, és CPU használatának 28 százalékát.
A korlátozás az augusztusban megjelenő Chrome változatban lép életbe.