A CloudWorld olyan fórumot teremt, ahol az Oracle szakemberei, partnerei és ügyfelei megoszthatják egymással a felhő alapú megoldásokkal szerezett tapasztalataikat, és megismerkedhetnek az új lehetőségekkel.
- Nem véletlenül választottuk Dubajt az első Oracle CloudWorld helyszínéül – mondta Mark Hurd, a cég elnöke nyitó előadásában. – Elkötelezettek vagyunk mind az európai, közel-keleti és afrikai régió, mind a felhő mellett. Az elmúlt három évben több mint 14 milliárd dollárt ruháztunk be cloud portfóliónk fejlesztésébe, valamint akvizíciókba. Ennek eredményeként a legátfogóbb termék és szolgáltatáskínálatot alakítottuk ki, amelyet ma felhő alapú infrastruktúra (IaaS) szolgáltatással teszünk teljessé.
Az Oracle stratégiai célja, hogy minden üzleti alkalmazását a felhőben is elérhetővé tegye. Jelenleg több termékcsoport száznál több modulját kínálja szolgáltatásként is, beépített BI- és közösségi funkciókkal, valamint mobil támogatással. A SaaS portfólió mellett a cég platformszolgáltatással (PaaS) is rendelkezik – ezt a kínálatot egészíti ki mától az IaaS szolgáltatás, amely az Oracle Exadata, Exalogic és Exalytics gépeit, valamint Sun ZFS tárolórendszerét és SPARC SuperClusterét teszi elérhetővé a felhőben.
Az Oracle felhő alapú megoldásait több mint 10 ezer szervezet 25 millió alkalmazottja használja világszerte. Mark Hurd szerint a cég HCM, CRM és ERP alkalmazásszolgáltatásai, valamint az Oracle adatbázis és Java platform szolgáltatásai a legnépszerűbbek a felhasználók körében. A második félévről kiadott pénzügyi jelentés szerint a cég új szoftverlicenc eladásokból és felhő szolgáltatásokból származó bevétele 17 százalékkal nőtt. Az Oracle decemberben jelentette be a felhő alapú marketing megoldásokat fejlesztő Eloqua felvásárlását. A több mint 800 millió dollár értékű tranzakció a jóváhagyásokat követően idén, az első félévben zárulhat.
Az Oracle CloudWorld következő állomásai London, Los Angeles, Mexikóváros, Mumbai, München, New York, Szingapúr, Sydney és Tokió lesznek.
A konferencia nyitó előadásai az Oracle felhő alapú és közösségi médiára épülő megoldásait érintő stratégiáját és kibocsátási ütemtervét részletezik. Ezt követően a szekcióelőadások az értékesítés és a marketing, a CRM és a terméktámogatás, a HR és a tehetségmenedzsment, valamint a pénzügy területére fókuszálnak. A rendezvény külön előadásfolyamot kínál az adatbázis- és az alkalmazásfejlesztőknek, különös tekintettel a az Oracle adatbázis és a Java Cloud Services használatára.
Nem utolsósorban a CloudWorld konferencia Oracle ügyfelek megszólaltatásával abba is betekintést ad, hogy a szervezetek a közösségi média használatával miként kerülhetnek közelebb ügyfeleikhez és javíthatják a kiszolgálás, az értékesítés teljesítményét.