Hirdetés
. Hirdetés

Mozgásérzékelés PC-re

|

Megnyílt az út az oktatási, gyógyászati, autóipari alkalmazások előtt.

Hirdetés

Még tavaly ősszel mutatta be a Microsoft forradalminak szánt fejlesztését, a korábban Project Natal kódnéven futó Kinectet. Habár riválisa, a Nintendo féle mozgásérzékelős vezérlést kínáló Wii már évek óta uralta a piacot, a Microsoft - gyakorlatilag a Sony Move-jával egy időben - megjelent ezen a területen is. Ami kezdetben csupán játéknak indult, az később igen komoly kutatási/kísérleti területté fejlődött. A robotika, a gyógyászat, az oktatás és még számos más terület kezdett profitálni a Kinectből. Volt azonban egy „kis" probléma. Redmond nem tette hozzáférhetővé a Kinect API-ját, ráadásul ragaszkodott ahhoz, hogy a rendszer csak konzolos platformon (értsd: Xboxon) működjön.

A jég azonban most megtört. Tegnap ugyanis megjelent a hivatalos szoftverfejlesztő készlet (software development kit, SDK) bétája, vagyis immár a „hobbiból" programozók számára is lehetővé vált a platformra fejlesztés. Ezzel megnyílt az út a PC-s (Windows 7) alkalmazások megjelenése előtt. Azt egyelőre nem tudni, hogy kereskedelmi forgalomban mikor debütál majd, de a Microsoft azt bejelentette, hogy ki fog adni belőle egy üzleti célokkal is alkalmazható csomagot a jövőben.

microsoft kinect xbox konzol
microsoft kinect xbox konzol

Mire használható az SDK? Hozzáférést nyújt a fejlesztők számára a Kinect érzékelőinek (mélységérzékelő, kamera és mikrofonok) nyers adatfolyamához. Emellett lehetőség nyílik maximum két mozgó ember csontvázképének követésére, amivel eljöhet a gesztusvezérelt alkalmazások aranykora. Továbbá olyan audioképességekkel is rendelkezik az SDK, melyek zajcsökkentést és visszhang-kiszűrést biztosítanak. A fejlesztőkészlet segítségével még a hangforrás is meghatározható, illetve a Windows beszédfelismerő API-jához is hozzáférés nyílik (érdekes összecsengés ez a Network World jóslatával). A programozás C#, C++ és bármilyen .Net nyelven történhet - utóbbi Windows 8 alatti támogatásával kapcsolatban egyébként nemrég heves vita robbant ki a fejlesztők között.

A bemutatót azzal igyekezett érdekessé tenni Redmond, hogy profi fejlesztők egy csoportját hívta meg, és arra bíztatta őket, készítsenek 24 óra alatt alkalmazásokat a Kinectre, az új SDK segítségével. A vállalat ezt követően be is mutatott párat ezek közül. Az egyik révén például együtt játszhat otthonából a Kinect tulajdonos valakivel, aki éppen Windows Phone 7 segítségével kapcsolódik be távolról a szórakozásba. Egy másik segítségével karmesterként szerepelhet a felhasználó, kézmozdulatokkal irányíthatja a virtuális színpadon ülő virtuális zenészeket.

Mozgásérzékelők kora
A téma iránti érdeklődést jól jelzik a Kinect eladási adatai. Idén tavasszal számolt be arról a redmondi szoftvervállalat, hogy platformja kiérdemelte a Guiness Rekordok Könyvében a leggyorsabban fogyó szórakoztatóelektronikai eszköz címet. Ehhez 10 milliót kellett értékesíteni belőle a tavaly novemberi megjelenést követő 120 nap alatt (ebből 60 nap alatt jött össze 8 millió). Igaz, ezzel összességében nem előzi meg a Nintendo Wiijét - utóbbi előnye, hogy régebb óta van a piacon, illetve, hogy a mozgásérzékelőt integrálták a konzolba, azt minden egyes játékgéppel meg kell vásárolni.

A Sony alig másfél hete, az E3 alkalmával jelentette be saját számait: eszerint a kézzelfogható vezérlőre alapuló rendszerből 8,8 millió darabot adtak el. Ez ugyan impozáns eredménynek számít, de nem éri el a Microsoft teljesítményét. A felhasználók tehát a külön vezérlő nélküli megoldásra szavaznak, ami a jövőbeni számítógépes elterjedést illetően fontos tény.

 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.