Öt év múlva, 2012-ben az új szélessávú internet-előfizetések 70 százaléka mobilinternet lesz - ismertette a budapesti szakmai rendezvényen Michael Martinsson, az Ericsson AB hálózati üzletágának marketingigazgatója. Azt a szakember is elismerte, hogy ehhez korlátok nélküli, átalánydíjas mobilinternetet-csomagokra van szükség a szolgáltatók részéről. Egy Svédországban elvégzett, a mobilinternettel kapcsolatos kutatás egy meglepő következtetést is tartalmazott: az előfizetők nagy részét nem a technológia iránt már korán érdeklődő fiatalok, hanem az újdonságokat lassabban elfogadó idősebb generáció teszi ki.
Az eseményen ismertették a Full Service Broadband elképzelést, ami a cég jövőképét tartalmazza a kommunikációs eszközökkel és a kommunikációs világgal kapcsolatban. Az IMS-alapú kommunikáció azt teszi lehetővé, hogy a háztartásban megtalálható eszközeink - platformtól vagy operációs rendszertől függetlenül - kommunikálhassanak egymással, képesek legyenek egymás között tartalmat megosztani. Így például a mobiltelefonon letöltött videót az IMS segítségével arra a tévéképernyőre lehetne átküldeni, ahol az azonnali üzenetküldőt használó társunk éppen üzenetet olvas. A videohívást a tévé képernyőjén a távirányító segítségével fogadjuk - miközben a háttérben egy focimeccs folyik. A szórakoztatóiparban érdekelt cégek szabványosítási folyamatának köszönhetően például az IPTV-n fiatalok részére tiltott tartalmat a szülő távolról, mobiltelefonján tudja feloldani, vagy éppen ellenkezőleg, elutasítani.
Michael Martinsson szerint az Ericsson múltbéli felvásárlásai ennek a szélessávú szolgáltatásnak az alapjait voltak hivatottak megteremteni. Felvásárolták a GPON internet elosztási technológiát birtokló, Entrisphere nevű gyártót, az optikai kábelek területén erős Marconit, vagy az IP routing szakértőjét, a RedBack Networkst. Így a kialakult portfolió egyaránt alkalmas arra, hogy a mobil vagy vezetékes szolgáltatók, kábelszolgáltatók, illetve a más távközlési szereplők is bővíthessék szolgáltatásaikat.