A Depo.hu ár-összehasonlító oldal 2007 óta rendszeresen megvizsgálja, hogy a karácsony előtti - a látogatószámban is mintegy 20-25 százalékos növekedést hozó - időszakban milyen termékek iránt növekszik meg az érdeklődés. ?A legkeresettebb termékkategóriákat vizsgálva látható, hogy letűnőben van a tavaly karácsonykor tapasztalt LCD tévé vásárlási láz, bár továbbra is a tíz legnépszerűbb termékkategória között van a piactéren. Ennek hátterében persze az is meghúzódhat, hogy idén átlagosan kevesebb jut majd az ajándékozásra, amit a legkeresettebb termékek tavalyihoz képest alacsonyabb átlagára is alátámaszt" - mondta Szabari László, az ár-összehasonlító oldal vezetője.
Idén a legnépszerűbb termékkategóriákat a mobiltelefonok, a hordozható számítógépek, a helymeghatározó eszközök (GPS), valamint az ismét előtérbe kerülő digitális fényképezők adják. ?Utóbbi előretörése feltehetően annak köszönhető, hogy a magasabb felbontású fényképezőgépek ára az elmúlt években jelentősen csökkent. Így a vásárlók elérkezettnek látták az időt, hogy karácsony közeledtével a korosabb és jóval kisebb felbontású masináikat újabb modellre cseréljék" - tette hozzá Szabari László.
A weboldal karácsonyi statisztikái alapján izgalmas változások következtek be az egyes termékkategóriákon belül is. A mobiltelefonok tekintetében egyértelmű az iPhone és az Android egyeduralma, de markánsan átrendeződött a nagyképernyős televíziók piaca is. Ugyan még mindig az LCD tévé vezet, ugyanakkor az élénkebb színeket és alacsonyabb fogyasztást garantáló LED-es technológia iránt is egyre nagyobb az érdeklődés. ?Jellemzően a plazma tévék kárára, itt ugyanis nyolcadára csökkent a kereslet a tavaly karácsony előtti időszakhoz képest" - mondta a szakértő, aki arról is tájékoztatást adott, hogy a karácsony előtt legnépszerűbb 15 termékkategória közt új belépő a tablet pc, illetve ezzel párhuzamosan közel hatszorosára nőtt az érdeklődés a hordozható számítógépek területén még kisebb méretével és alacsony árával új műfajt teremtő netbook.