Az Apple mindig okoz egy kis meglepetést. A legújabb Steve Jpbs bejelentés szerint jön az új platform a iPhone 4.0, ami végre multitaskingot is tud majd. Szóval az Apple megint az érdeklődés középpontjába verekedte magát. A cég zseniális vezetője a bejelentések özönét még egy igen érdekes aprósággal koronázta meg, miszerint ekindítanak egy új hirdetési megoldást is, amely a megnyílt réspiac lehetőségeit igyekszik kihasználni. Az iAd-nek keresztelt hirdetési rendszer az iPhone és az iPad felhasználók számára szolgáltat majd reklámokat, s teremt közvetlen marketing lehetőséget a nagy számú iPhone feljelsztő számára.
A szerény becslések júliusra 1 millió iPad-et, míg év végéig 5 milliót vizionáltak, így a meglevő 50 millió iPhone tulajdonos mellé még jó néhány millió iPad tulajdonost is hozzá lehet számolni, potenciális célközönségnek. A Google valószínűleg nem boldog, hogy az amúgy szépen felosztott hirdetési piacra most az Apple is rátenné a kezét, főleg hogy az iPhone és az iPad felhasználók teljesen elérhetetlenek a Google számára.
Az Apple megoldása megengedi, hogy a fejlesztők programjaikba, alkalmazásaikba a speciális hirdetési rendszert beépítsék, de a bevétel 60 százalékát persze el is veszi a lelkes fejlesztőktől. A mobil piacon ennek hatására láthatóan komoly csata dúl majd a Google mobil megoldásaival. Az viszont látható, hogy a hatalmas piacon valószínűleg mindkét cég a saját platformjait támogatja majd. A tartalomhoz kapcsolódó reklámok hatékonyságán ugyan óriási vita folyik, de az óriási felhasználói tábor elegendő felvevő piacnak látszik a bármilyen termék, vagy szolgáltatás besztárolására.
Az Apple hirdetési piacra lépése ezzel szemben nem volt váratlan az elemzők számára, hisz a nemrégiben 270 millió dollárért felvásárolt Quattro Wireless tevékenysége tisztán mutatta, hogy Jobs keresi a lehetőségeket cége számára.
A Google, kicsit későn mozdult a témában, de már árul hirdetéseket az okostelefonokon szintén beszerzett egy hasonló céget, az AdMobot, még 2009 végén. A vásárlás egyik fő oka az volt, hogy az Apple is tett ajánlatot az AdMob-ra, s a Google nem akarta a céget átengedni leendő vetélytársának.
A piac már most sem kicsi, a Gartner arra számít, hogy a mobilreklámpiac 2010-ben 1.6 milliárd dolláros üzletté növi ki magát. A csata elkezdődött, A nagyok már az arénába léptek. Talán csak a Microsoft nem jelezte, hogy hamarosan ő is szeretne részesedni az üzletből, de valószínűleg ez sem sokáig várat magára.
Mobilhirdetés: Apple vs. Google
Steve Jobs sikersorozata töretlennek látszik. Az iPad eladások pörögnek,jönnek a mobil hirdetések.
Hirdetés
Hirdetés