A mára közel 3,3 milliárd mobilkészülék, melyet világszerte naponta használnak, egyre nagyobb teret hódít az élet számos területén. Ez a terméket a kommunikáció egyéb területeinek is meghatározó, potenciális szereplővé változtatja. Sugár András, a Westel és a T-Mobile volt első embere kiemelte, hogy a hirdetések jelentős részét lefedik a mobiltelefonokról és szolgáltatásairól készült reklámok, ugyanakkor a nagy felhasználói csoportnak köszönhetően hangsúlyos reklámfelületté is válik a kis készülék. Az új csatorna - a mobilon továbbított reklám - tulajdonképpen a lehető legegyénibb és legközvetlenebb direkt marketing eszköz.
Horváth Attila "Füge", az Akció - Nxs kreatív igazgatója arra mutatott rá, hogy a mobiltelefonoknak köszönhetően megvan a lehetőség személyre szabott reklámok elkészítésére, bár a mobiltelefonon keresztül történő reklámozás világszerte kezdeti stádiumában van. Dr. Nagy Bálint, a Magyar Reklámszövetség elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy az új csatorna beindulásához idő kell. "A küldő félnél ki kell alakítania az üzenet megfelelő formáját és nyelvét, a fogadó félnek pedig meg kell tanulnia értelmezni a kapott üzenetet."
A további előadók között szerepelt Roland Tauchner (EMEA régió igazgatósági tag, Mobile Marketing Association; ügyvezető igazgató, Dimoco), Vámos-Hegyi Attila (alelnök, Direkt Marketing Szövetség), Szabó Erik (kereskedelmi igazgató, Carnation), Sylvester Nóra (informatikaszabályozási igazgató, Nemzeti Hírközlési Hatóság) és Vekkel László (üzletfejlesztési és kreatív igazgató, HPS Group).